Fågelperspektiv

Alla inlägg den 28 november 2014

Av Margus - 28 november 2014 23:10

 


Crossroad heter Svenska Kyrkans café mitt i Byn. Husbonden och jag pausade där en av de hektiska dagarna. Trevligt place med massor av verksamhet. Mötesplats för alla åldrar men med särskild inriktning på ungdomar. Här finns fika, smörgåsar, lättare luncher, barnrum med leksaker o myshörna, After Work med bl.a musikunderhållning, internetcafé, filmvisning och återkommande handarbetscafé vår- och höstkvällar (- Välkommen till en mysig stund med stickning, virkning, sömnad eller annat. Ta med ett eget handarbete eller kom och bara umgås).

Riktigt stolt över Svenska Kyrkan som lyckats med satsningen! Nu planeras utvidgning i lediga lokaler intill. Maffigt – mitt i Byns centrum! Kyrkan tar för sig. Det gillar jag.

Nån som tänkt på att Svenska Kyrkan numera SYNS…? Man flaggar stolt med gulröda flaggan vid sina anläggningar. Skyltar med namnet Svenska Kyrkan. Alla anställda har kyrkans logga på sina kläder. Fräckt. Kaxigt. Slut på anonymiteten. Kyrkan behövs mer än nånsin i vilsna tider.

Av Margus - 28 november 2014 23:03

 

Ljuvlig Liten Kanin är senaste tillskottet på gosedjurshyllan. Besöken i leksaksbutik å barnbarnens vägnar slutar ofta så. Kan inte låta bli. Även Husbonden blev lite svag för ’denna där’.

        

Fågelutfodringen är i full gång. Tuffa små mesar trängs och bråkar. Strykande åtgång på jordnötter, talgboll o solrosfrön. Ändå är det ju inte kallt ännu… - Det är som att ha en till i maten, som grannen sa.

Nappade på en 2 kg-förpackning med superfin prinskorv från Byns välkända chark. ”Endast en per hushåll” skrev ICA i annonsen… Hur många hushåll behöver fyra kilo prinskorv…? tänker jag. Vi tvekade inför två kg.

Efterlängtad fotvård på mig själv. Tungt att få till när magen är mätt och krånglar. Lyckades idag trots allt. Nummer fem på att-göra-listan bockas därmed av.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards