Fågelperspektiv

Alla inlägg den 12 november 2014

Av Margus - 12 november 2014 21:57

Lång att-göra-lista blev ogjord. Apoteket tog all tid.

Avser att beställa mediciner mm via det statliga Apotekets webbsida framöver. För att gynna det som gynnas skall. Man är väl idealist…

Med ApoPlus-medlemskap erhålls fri frakt. På landsbygden är vi beroende av fungerande e-handel och dito webbsidor. Ansökan var inte enkel…

Formuläret krävde ett ”vårdapotek”. Hemorten har tyvärr ett privat apotek (Kronans Droghandel). Det ”räknas inte”. Fine, det hedrar Apoteket AB att man håller rågången mot de privata, menar jag! Valde då grannbyns Apoteket AB i Vara (en formsak - vi är nästan aldrig där).

Fel uppstod. ”OBS Du kan endast välja ett apotek som ägs av Apoteket AB”…!! Moment 22.

Lång mailväxling med kundtjänst är inledd. Vänlig sådan - frustration leder aldrig framåt.

Apotekets förslag: hämta fysisk blankett på närmaste apotek (i Vara, två mil bort!!) för att posta.

Mitt förslag: sänd blankett via post, eller i pdf via epost, tack.

Inte första gången jag stångar mitt huvud blodigt på Apotekets webbsajt. Men jag ska nog bli vän med den. Får se vad som nu händer. Det blir nog bra när det blir klart. Man är väl idealist...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards