Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

Bloggfylledag - ehuru stelfrusen

Av Margus - 14 mars 2013 22:16

Sex års bloggande kan ju inte vara lika livaktigt hela tiden. Och just nu är det trögt - trots jubiléet. Stelfruset. Själen stelnar till vid grader under minus 10. Så är det. Hade till och med glömt att det var 'bloggfölseda'. Dagens datum, 14 mars har också en annan betydelse. Västgötaspetsen Jackies - min första hunds - födelsedag. Det var det första jag tänkte på i morse. Jackie föddes 1974 och följde mig i hälarna i 12,5 år. Ett radarpar. Vilken trotjänare!

Till vänster poserar hon med sin kompis, den betydligt större rottweilern Polly, två år yngre. Till höger på redaktionen. Att det var 'bloggfylledag' såg jag först i kväll när jag kikade i högerspalten på vad jag avhandlat tidigare år. Hurra, hurra, hurra... Kanske var det därför Husbonden köpte Budapestbakelse idag? Nu gäller det att hålla ut. Minst en vecka, för så länge ska kylan hålla i sig. MINST. Sen så...

 
 
Kjell E/Flanören...

Kjell E/Flanören...

15 mars 2013 07:40

Hej
Det var ett tag sen.
Bugande gratulationer på bemärkelsedagen.
Jo, det sinar i bland. men lägger du ihop texterna genom åren och därtill bilder, så kanske Strindbergs samlade verk kan slänga sig i väggen.
Jag har ju min "dagens bild", som utvecklats till att bli dagens blogginlägg av och till.
Det går ju inte att tvånsskriva heller, det blir inte bra.
Inte förvänas man över alliansregeringen längre heller, liksom många andra avigheter. Synd, men känslan är att man hört det förut.
Unna er en extra tårtbit på den stora dagen.
Vips, har det gått sex år till.
Ha det gôtt på slätta.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

Margus

16 mars 2013 00:00

Tack för titt och gratulation! Verkligen ett tag sen, man mattas med åren...hehe. Liknelsen med Strindberg suger jag vidare på;-) Ang. politik hörde jag ett uttryck som jag också suger på; "politiskt deprimerad". Det är vi nog lite till mans, tror jag. Ha de, du mä!

 
Elisabeth

Elisabeth

15 mars 2013 22:34

Får gratulera på bloggfylledan, tänk vad åren går. Själv firar jag 4. Har firat barnbarnet Lucas i dag. Han fyller 16!!! Får börja övningsköra, snacka om att åren går fort. Kan nu bara vintern också gå fort över så är allt väl, Fy för denna långdragna vinter. Man får nästan "kramp" när man skall ut i kylan..längtar t o m efter myggor!!!

http://belara.bloggplatsen.se

Margus

16 mars 2013 00:02

Tackar, tackar. Grattis till dina fyra! Kramp är ordet. Att åren går i mer än ett avseende har erfarits idag vid kusinmöte vid begravning. Hmmm, några (små) myggor kanske inte gjorde så mycket.

 
Ingen bild

Väninnan

16 mars 2013 10:22

Grattis till de sex åren och tack för att jag med nyfikenhet alltid ”öppnat” din blogg. Vad har ”mänschan” skrivit om idag då? Alltid roligt, tänkvärt och flammande. Hoppas att du orkar några år till. Men… bara om du själv vill, en bloggare ska aldrig känna press någonstans ifrån.

Margus

16 mars 2013 22:55

Tusen tack, för att du orkar mä'et! Balans är det svåra i livet. Hoppeligen är man sex år visare i den strävan...

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

16 mars 2013 18:48

6 år med bloggen... jag glömde totalt. Grattis för tusan till oss ihärdiga ordtokar;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

Margus

16 mars 2013 22:58

Jaså, du glömde också... vad det nu kan betyda, hehe. Grattis till dig också! Nog är vi stolliga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards