Fågelperspektiv

Alla inlägg den 7 april 2012

Av Margus - 7 april 2012 21:45

Jag fick ett ”case”! Ett genombrott som heter duga. Ärendenumret som skulle ge mig frid: #01895227. Det nya filmprogrammet ville inte ta emot formatet AVCHD från nyaste filmkameran. Lyckan grusades trots tjusig layout och funktioner. Va’ fasikken! Hela skärtorsdag vid datorskärmen. Sökte tränga fram till supporten på Pinnacles hemsida. Lögn i helsikke. Länkades runt i en evig kretsgång.

Hjärtklappning, öronsus, såg stjärnor. Befarade allvarligt att jag överskridit gränsen. Min gräns. Att Återfallet var på G. När ingen annan utväg anades begärdes ett ”case” före nattning. Det blev sent. Omöjligt att varva ned. Husbonden stod mig bi.

Långfredag blev lång och trött. Tänkte inte röra grejerna förrän efter påsk. På kvällen kom mailet... På engelska! (Tack för Googles översättning.) ”Ber om ursäkt för de besvär du råkat ut för. Aktivera följande nycklar i programmet!” Va! Mitt under påskhelgen!

Hann knappt vakna i morse förrän Husbonden peppade för en fortsättning. Har sagt det förr – detta ÄR överkurs. Kolla bara listan som skulle fyllas i:

         

När detta väl var gjort funkade allt. På sekunden. Alla filmformat kunde plötsligt tas emot. Efter dystra dagar i grubblerier bröt tårarna fram av lättnad. Frid. Var nog extra lättrörd efter att ha läst Berit- Elisabets inlägg om Mysans återkomst. En rysare. Rekommenderas.

     

Energin återvände i ett huj. Startade tvättmaskinen, strök några plagg, tog en extra mugg cappuccino och en redig chokladbit. Skakade dukar. Och lite annat smått och gott. Superfina bilder på Baby Stella (vi har 40 motiv) är tagen av duktiga fotografen Brolin. Njöt av snösmältningen med kameran hemmave'. Blev snöblind på kuppen;-) Men börjar känna igen mig själv. Lite flyt måste man ha i tillvaron.

     

klickbilder

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards