Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

Utomjording och vessla

Av Margus - 22 maj 2011 21:19

Är nästan lika darrig som deltagarna i Mästarnas Mästare när man slår på datorn i kväll... åskrisken tycks vara över, men osvuret är bäst.  Med ett öga och ett öra ut genom fönstret för 'åskkoll' uttrycks härmed stor lättnad över att Ingemar Stenmark gick till final. I mina ögon är han redan Mästare.

'Utomjordingen' som han kallats av konkurrenterna var ju som en vessla i elektriska hinderbanan. Roligt att han fortfarande lever upp till våra drömmar både mentalt och fysiskt. Den här gången var jag faktiskt nervös å hans vägnar - helt i onödan.

Anders Limpar imponerar grymt med sin mentala balans trots att nerver, prestationsångest och missbedömningar ställt till det för honom i alla moment. En riktigt mysig kille som alltid kommer igen och tar nya tag. Kul att han är kvar till final.

Att Kenny Bräck... denne 'reservdelsman' hängt med så långt är stort! Hade hellre sett honom i final än Maria Brandin som faktiskt varit rätt klumpig i åtskilliga grenar. Trots min egen bakgrund som 'pojkflicka' har jag lite svårt för så manhaftiga fruntimmer, men tyvärr har nattduellen stor betydelse. Tyckte riktigt illa om att hon fegade och utmanade 'lilla Billan' i förra avsnittet.


Dylika tävlingar är inget för undertecknad som fullständigt saknar tävlingsinstinkt. Den finns bara inte. Är totalt ointresserad av att vinna, och det gäller såväl kortspel som annat. Men se på när andra gör det är ok. 

För övrigt blåser det igen efter en något stilla förmiddag - denna tjatigt blåsiga vår. Är duktigt trött på det. EN ENDA vindstilla dag har vi haft, och det var lyckligtvis den dag jag filmade kornas betessläpp 7 maj. Så himla glad att jag slapp vindbruset på den filmen.


 
 
Ruth

Ruth

22 maj 2011 22:26

Detta är ett av dom intresantaste programserier som går på burken. Håller tummar och tår för att Ingemar vinner klabbet, han är en riktig kämpe. Nästa söndag blir en rysare.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Margus

22 maj 2011 23:08

Ja, verkligen kalas. Tror vi är många som 'bär fram' honom med positiva krafter.
Rysare, var ordet. Kram tillbaka.

 
Kjell E

Kjell E

26 maj 2011 07:37

I de två tidigare säsongenas program, har jag haft en brottare att följa.
Nu har det blivit Stenmark.
56-åringen är fantastisk. Lämnar inget åt slumpen, slösar inte mer kraft än nödvändigt.
Jag irriterar mig också på Maria Brandin.
Hon verkar ha något hon vill bevisa och verkar inte må riktigt bra.
Söndag kväll ska bli en höjdare. Hoppas Stenmark kan stapla stenar.

http://nabbsjuan.bloggplatsen.se

Margus

26 maj 2011 21:40

Med det namnet har han en del av bevisa;-) Spännande som tusan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards