Fågelperspektiv

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Margus - 4 maj 2011 19:37

- Du tänker helt rätt - ur din situation! Jag skulle resonerat likadant, sa min kloke och förstående läkare!

Han ringde idag och jag läste upp åtta punkter ur mitt lidandes historia - som skäl för att INTE acceptera läkemedlet Remicade (föregående inlägg). Mycket kände han till, en del var nytt och hur som helst blev det en sammanfattning av 25 års eviga problem av skilda slag vilka gjort att jag bara fått nog och inte orkar mer. Nu behöver jag få vara glad och få lite energi. Han instämde!

Sån är han! Sådär är en riktigt seriös och bra läkare. Är mycket stolt och tacksam över att vara hans patient. Sen vände vi och vred på för- och nackdelar, tänkbar utveckling av min Crohns och bästa möjliga lindring.

Det blir en cortisonkur på tre månader för att dämpa inflammationen, sen uppföljning med prover i augusti. Detta cortison har jag haft tidigare, den är lindrig och går direkt till tarmen (vete fasen hur det går till...). Framför allt har jag mått bra av den förut. Och sen... får vi ta det som det kommer...

Märkligt, vilken lättnad det blev. Jag visste att han skulle förstå. Och jag visste att jag har sista ordet. Men lättnad inträder även när det blir som man tänkt - och nu är det färdigt. 'Jag ville klappt'en och kysst'en...'

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards