Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Köpa eller köpas...?

Av Margus - 3 januari 2011 22:14

Köpa eller köpas, det är frågan. Sedan reklamen intog Bloggplatsen i oktober 2009 har jag slitit med frågan. Uthärdat intrången, försökt blunda för dem som ett traffickingoffer, låtsas att de inte finns... men nu var de så påträngande att jag tänkt om och KÖPER MIG FRI.


Det bär mig emot. Det är så fel det kan bli. Det är marknaden som ska betala för att få synas... och det gör dom ju. Men det är ju INTE VI bloggare som får pengarna. Däremot är det VI som ockuperas, våra texter som 'invaderas' och tidvis utsätts för 'övergrepp' med gulmarkeringar och länkningar - eller 'våldtas' med transparenta budskap över texten osv. Inte utan att man kände sig prostituerad. Nu är det slut på det.


Vad är det värt, frågar man sig. 200 kr för ett år är villkoret. Räknar så här: Eftersom jag skriver ut varje blogginlägg och sparar i pärm kostar det en slant per år i bläck. Bläckpatroner är dyra och odryga. Med denna blaffereklam som följer med på utskriften VARJE GÅNG kanske kostnaden når upp till 200 kr per år i bläck, typ... So what...? Varför inte låta udda vara jämnt, liksom.


Så jag föll till slut... jag gick på det... jag gjorde't...

Trodde det aldrig, men nu har Bloggen BETALAT för att slippa reklam! Så det så.

 

Sagt och gjort. Det var över på ett ögonblick... plingplong i mobilen bara, knackade in koden och borta var eländet. Tänk om offren för trafficking kunde köpa sig fria lika lätt...



 
 
Ruth

Ruth

4 januari 2011 00:24

Skit att man måste köpa sig fri, men vi har ju inte kostnaderna för bilder längre så som det var förut, så det går nog på ett ut. Å DU, DET KOSTAR ATT LIGGA PÅ TOPP och få en ren blogg, hehe. Fint blev det här inne nu, grattis.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Margus

4 januari 2011 14:02

Ja... haha, det känns i alla fall VÄLDIGT skönt!

 
Erika

Erika

6 januari 2011 09:13

T.o.f har jag också med ett enkelt sms betalat för en månad i taget för den där reklamen. Nu hade jag glömt bort att den perioden var slut. En av mina söner har nämligen gjort en inställning (jag har Firefox) hur det vet jag inte, så jag själv slipper ser reklamen på min blogg när jag loggar in. Tog upp Explorer igår och då såg jag den feta reklamen, oj så tjusigt. Kanske jag betalar igen det återstår att se. Man betalar mer än vad man snart får in i inkomst, men det är väl så det ska vara förmodar jag i detta samhälle vi lever i.

Vinkelevink!

http://mintidmittliv.bloggplatsen.se

Margus

6 januari 2011 10:54

Ja, liiite, dras man ju in i konsumismen (hur KAN det låta så likt sin motsats kommunism?) även om man kämpar emot. Lite roligt får man ju ha mitt i eländet. Eller hur?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards