Fågelperspektiv

Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Margus - 27 maj 2010 22:14

Tele2 ringde för 8:e gången till vårt lilla företag. En firma är laglöst villebråd – NIX-registret gäller inte då.

Dessa telefonförsäljare har varit både påstridiga, oseriösa och respektlösa. De accepterar inte vårt NEJ utan fortsätter med denna telefonterror. En av dem slutade inte att tjattra fast jag sagt NEJ tydligt och klart åtskilliga gånger. Var tvungen att lägga luren i örat på henne medan hon oupphörligt tjattrade vidare.

En annan ljög mig rätt i örat och påstod att "Tele2 hade SAMARBETE med Telia, så det var praktiskt taget samma sak". Enligt Telia en ren lögn och strängeligen förbjudet vilket de skulle ta tag i.

En tredje skulle absolut ha reda på varför vi inte ville byta till dem. Något jag upplyste om att man inte hade skyldighet att svara på.


Det är nåt sjukt med affärsmetoden. Det är inte kostnadseffektivt att lägga både resurser och tid, gång efter gång, på någon som aldrig ska bli deras kund. Dessutom drar de på sig missnöje och ett dåligt rykte. Den chef som bestämt detta har säkert hialöst med betalt. Det brukar höra ihop.

Jag håller räkningen och talar om för ’stollarna’ VARJE GÅNG vilket samtal i ordningen de är inne på. Sluta att ringa hit – vi vill inte ha med er att göra! Stryk oss på listan, tack! Irritationen stiger för varje gång de ringer. Meddelade nu att vi tar det som ett intrång.

"Jag vill inte prata med dig längre när du är så otrevlig" säger hon då… VEM HADE BETT HENNE – ADJÖ.


Telefonförsäljning blir allt fräckare och otrevligare ju längre tiden går. En del företag har ingen information att skicka ut, man ska bestämma sig här och nu – utan eftertanke. Rena utpressningen, och det har jag sagt till dem. Vidrigt.

Hoppas på förbud mot denna terror som ingen har någon glädje av. Det kan man hoppas av en rödgrön regering.

För om moderaterna kan lägga lagförslag som hindrar kreditupplysning på politiker och andra offentliga personer av hänsyn till "den personliga integriteten" så kan väl rödgröna skydda vanligt folk från denna förföljelse. Tycker jag.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards