Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Nej tack, inga vårtecken nu!

Av Margus - 15 mars 2010 22:28

Media ropar efter vårtecken. Alla vill se vårtecken. Men… inte jag. Inte vilka som helst i alla fall. Sol och värme först, sen kan fåglarna komma. Blommor lär vi inte få se ändå, jag har gett upp. Och jag vill inte höra rapporter om tranor, starar och tofsvipor nu. Vart ska dom ta vägen? Vad ska dom leva på? Jag vill inte se horder av flyttfåglar stå på ett 30 cm tjockt betongtäcke av snö och svälta efter en lång och vådlig flygfärd. Håll er borta, vänner. Kom inte hit förrän det lämpar sig!

-----------

Kungabröllop är kanske ett vårtecken? Nog verkar SVT:s storsatsning på kungabröllop hysteriskt. I kväll har man sänt bröllopet mellan prins Charles och lady Diana från 1981. "Sagobröllopet" med stort S. Nämen, hur kul kan det vara när vi har facit i hand. Tyckte bara det blev tragiskt. Vi blev lurade allihop. Där stod de och lovade varann evig trohet och…? Prinsen som egentligen ville ha en annan och stackars olyckliga Diana som jagades till döds av paparazzis. Nä, det ville jag inte se en gång till.

 
 
Jenny

Jenny

16 mars 2010 09:02

Nej, jag håller verkligen med dej här!
Osmakligt att ens komma på tanken att visa Charles & Dianas bröllop efter allt tragiskt vi fått veta efteråt.
Usch!!

Och vårfåglarna....

Säjer som du!

-Stopp och belägg! Här är ingen mat ännu och svinkallt är det fortfarande om natten!

Med denna natt-kyla som håller på, och fortfarande tjock is här i viken, så lär det dröja innan vi får upp temperaturen så att man riktigt känner att det är våren.
I går kväll på hundpromenaden så trodde jag att öronen skulle ramla av i kylan!!!
Usch och tvi!!

Men snart är det "sommartid"....(sista helgen i Mars) och då blir i alla fall kvällarna lite längre...Gott!

Hoppas Ni båda har det bra!
OCH alla djuren förstås!

Kram, Jenny

http://klipporochhav.blogspot.com

 
Elisabeth

Elisabeth

16 mars 2010 18:32

Ah, perfekt att gå på kanske hundarna också får plats?
Håller med om Diana och bröllopet, varför skall det sändas när det gick som det gick, ofattbart

http://belara.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

kusinen

17 mars 2010 17:56

men nu har första tranan i alla fall landad på hornborgarsjön - så ett litet vårtecken är det i alla fall....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards