Fågelperspektiv

Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Margus - 15 mars 2010 22:33

... men aldrig kommer till dörren?

Jo, en gångbana! En skottad gångbana. En alldeles egen gångbana på barmark.

  

Jag kallar det så, löpbandet. Det kom idag. Med stor bil från DHL som fick trixa och fixa för att kunna vända. Varför tar dom så stora bilar när dom ska ut på små bondvägar på landsbygden?

Nu får cykeln vila ett tag. Den är bra att få upp flåset på, men promenader är min grej. Guuud, vad jag saknat det. Har inte gått ute på hela vintern. Inte sedan snön och kylan slog klorna i oss vid mitten på december. Hela tre månader har man tillbringat inomhus och snösmältningen ska pågå minst en månad till.

Har drömt om den här gångbanan sedan december. Har tittat på sajter, kollat produkter och bankkonton. Trots skyhöga elräkningar i januari-februari (t.ex. 7000 spänn – PER MÅNAD) slår jag nu till. Jag MÅSTE röra på mig och lea upp den stela kroppen... ryggrad, ben, knän, fötter, armar, axlar… you name it.

Äger ingen spark, avskyr att gå på skidor och mest av allt hatar jag köld, snö och is. Strejkar. Ett par månaders värk och förlamande trötthet är dessutom ett dåligt utgångsläge att försöka bli den frisksportare man ändå inte vill eller kan bli. Nu ska jag äntligen hämta hem lite rörlighet igen.



Av Margus - 15 mars 2010 22:28

Media ropar efter vårtecken. Alla vill se vårtecken. Men… inte jag. Inte vilka som helst i alla fall. Sol och värme först, sen kan fåglarna komma. Blommor lär vi inte få se ändå, jag har gett upp. Och jag vill inte höra rapporter om tranor, starar och tofsvipor nu. Vart ska dom ta vägen? Vad ska dom leva på? Jag vill inte se horder av flyttfåglar stå på ett 30 cm tjockt betongtäcke av snö och svälta efter en lång och vådlig flygfärd. Håll er borta, vänner. Kom inte hit förrän det lämpar sig!

-----------

Kungabröllop är kanske ett vårtecken? Nog verkar SVT:s storsatsning på kungabröllop hysteriskt. I kväll har man sänt bröllopet mellan prins Charles och lady Diana från 1981. "Sagobröllopet" med stort S. Nämen, hur kul kan det vara när vi har facit i hand. Tyckte bara det blev tragiskt. Vi blev lurade allihop. Där stod de och lovade varann evig trohet och…? Prinsen som egentligen ville ha en annan och stackars olyckliga Diana som jagades till döds av paparazzis. Nä, det ville jag inte se en gång till.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards