Fågelperspektiv

Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Margus - 3 augusti 2009 22:31

  

Våra älskade små "hästar" myser i nybäddad bostad. Trots nyrepat gräs och maskrosblad är det asplöven som lockar mest. Jag bara älskar att höra dem mumsa och prassla i sin bostad. Rofyllt. Det låter som små symaskinsnålar när de tuggar på de stela bladen. Just asplöven är en uttalad delikatess i den lilla familjen. Till och med när filmen spelas upp i hemmet blir marsvinen stimulerade av ljudet och börjar äta igen. Om ni inget hör… höj ljudnivån!


Den här sekvensen har jag längtat efter att spela in. Nu blev stativet prövat också. Har därtill lärt mig att eliminera alla tänkbara störningar som att: 1) stänga av badrumsfläkten, 2) akvariepumpen, 3) tv- och radioljudet, 4) stänga av telefonen och att 5) hundarna ska vara rastade och lugna. Sen kan spelet börja…


Alice sitter vaksam och stel efter att jag satt in ännu en lampa för att bättra på ljuset. Hon kopplar av lite efter en stund. Och trots alla åtgärder valde Ulrik att dunsa ner från soffan, klampa över golvet och ljudligt drulla in i hundsängen på kontoret. Jo, han hörs.



-----------

För övrigt stampar man otåligt i stallet i väntan på beställd videokamera. Kan knappt bärga mig. Ett par dar… huu så långt.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards