Fågelperspektiv

Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Margus - 8 maj 2008 23:02

Tranorna ropar i sommarnatten och svalorna svischar kors och tvärs mellan husen som om de aldrig varit i Afrika. Låser för fågelhuset och ser att alla små vännerna har gått in för natten. De trivs i sin trygga miljö.


Våren passerar revy i sommartemperatur medan jag betar av pappas långa lista med engagemang som avslutas. Men jag solade en timme på förmiddagen. Svettigt värre. Ser hoppfullt fram mot det som en meteorolog kallade "drastiskt sänkt temperatur" inom kort. Hehe... han menade troligen att det går från sommartemp till mer normal vårtemp, kan jag tro.


Bränt aprilbilder på CD och tömt kameran. Var i kapellet för visning av pappa där han fått fint vitt täcke och kudde. Fotograferade. Grunnade en stund på om det var makabert eller ej, bestämde mig för det senare. Glad för detta. Bloggens läsare kan vara lugna, bilderna publiceras ej.


bilder:

Honungsmahonian har sin mest praktfulla blomning någonsin.


Majblomman framför andra är väl ändå maskrosen.


Häggmispeln mot den klara vårhimlen är njutning för ögat..

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards