Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 1 juli 2008

I väntan på Midsomer

Av Margus - 1 juli 2008 20:49

Hos sjukgymnasten för sista gången. Hon ska på semester och jag är bättre i axlarna. Osedvanligt tomt vid vårdcentralen. Är folk inte sjuka i semestertider?


Vid hemkomsten med kassar i alla händer överfallen av ett gäng bromsar vid garaget. Hujeda. Bodde dom där? Undras om det blir en bromssommar. 


Sommaren är alltså åter för några dar. Känns ovant på nåt sätt. Får tänka om, leta upp "att-göra-listan för sommarväder" och se om nåt lockar. 


Nymferna sitter ute längre än vanligt. Pappi sjunger högljutt över nejden, påtagligt stolt och lättad över att hela kullen kommit ur holken.


Själv väntar jag på att solen ska lämna farstun så att värmekvalmet kan vädras ut, mycket flugor annars.


Nu till Morden i Midsomer.


Några har satt upp flaggan. Pilfinksparet som abonnerar på yttersta hängränneplats känner sig riktigt hemma.

 
 
Ingen bild

medresenärskan

1 juli 2008 21:44

Hej Margus!! det är medresenärskan som tittar in igen. Här är mycket att läsa och begrunda. Tack för ditt besök hos mig. Kul med kommentarer men jag kan också säga att jag är dålig på sånt men började göra det hos kära Skogsfrun för hon gav mig så goa skratt under en tid då jag verkligen behövde det och sen blev jag smittad av bloggsjukan själv. Ja på den vägen är det- Ha det gôtt!!

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

1 juli 2008 23:28

Kikar in före sängdags. Det är så härligt att läsa inte minst om om ditt liv med alla fåglar! Har du en lista för sommargöromål! Dej borde jag nog ta efter!

http://www.belof.se

 
Jenny

Jenny

2 juli 2008 10:31

Va härligt med flaggan där på kanten!
Ja, nog är det värt att fira att himmeln är såååå blå!
Ljuvlig bild på ett fint boende hos våra befjädrade vänner...
Må gott i värmen önskar Jenny

http://efterskalv.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

2 juli 2008 12:30

Har ingen sommarplanering på mina göromål, det skulle spricka redan 1:a veckan (dagen):-) Här tar vi dagen och livet som det kommer.

Att bekymra sig för framtiden är som att gunga i en gungstol. Det ger en något att göra, men det leder inget vart.

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards