Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 19 september 2007

En dag i otakt

Av Margus - 19 september 2007 22:32

Jiihaa... nu har gammeldatorn fått tillbaka sitt ljud... högtalaren är HEL. Tv-handlar'n klarade min (av mig) söndertrampade kontakt och vi har ett bekymmer mindre. Gott.


Ringde kommunen om pappas servicelägenhet i morse. Har nu fått bekräftelse från två håll, så nu kan man börja glädja sig åt att han ska in där. 1 december som tidigast, kanske 1 januari. Himla kul årstid... men det får väl gå. Att få in en 84-årig och sjuk pappa där är värt vad som helst. Mycket planering återstår.


Blev försenad på morgonen men hann gå mina fem kilometer innan regnet kom. Första droppen kändes inte förrän på "målsträckan". Bra tajming. Tog ut mig bra idag. Var dessutom trött efter gårdagens händelser. Blir det numera när det händer föör mycket samtidigt. Somnade i soffan efter middagen med glasögon på näsan och ett sudoku i handen... medan Husbonden jobbade färdigt med voljären.

Detta är inte klokt... men den takten klarar jag bara inte. Oss emellan... det kan vara ganska påfrestande att hålla sin egen takt i vardagen när man har en turbo alldeles intill. Tycker jag gjort framsteg som lärt mig acceptera skillnaden. Det tog "bara" 18 år...!


Men... mot kvällen får den late bråttom. Vaknade i senaste laget och fick störta iväg till affären och bunkra mitt i värsta ösregnet. Vi hade slut på morötter till marsvinen och så kan man inte ha det. Kom hem med fyra tunga kassar. Nej, det var inte morötter alltihop...


Så här års vaknar nämligen min hamsterinstinkt. Vill bara vara hemma och kura så jag fyller varje hylla i hushållet, så man ska slippa att ge sig ut och handla i onödan. Kan ju bli snöstorm, orkan... och you name it.


Kommer att få resa ändå så det räcker. Nu börjar tandläkarsvängen igen. Många resor inprickade i almanacken. Ska äntligen bli fulltandad igen under oktober. Har gått med pinsamma luckor hela sommaren sedan implantaten sattes in. Psykiskt påfrestande när man träffar nytt folk... Istället för ett naturligt leende möts de av en förvriden grimas när man försöker dölja sanningen. Gamla vänner får däremot ta en som man är.


I morron kanske vi får se kanarierna ute. Om de "vågar" pröva nya hålet på "fel" ställe. Ett stort provisorium är det invändigt, men det funkar. Hoppas på gott väder.


 
 
ruth

ruth

20 september 2007 00:16

Har du inte köpt en lott i dag, så mycket positivt på så kort tid. En riktig hurtbulle med din träning, 5 km. är en bra sträcka. Skall bli intressant och se om kanariepippina kommer ut och in ur voljären, blir nog ovant ett bra tag framöver..
God natt och sov på saken (en lott)!

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards