Fågelperspektiv

Alla inlägg den 11 september 2007

Av Margus - 11 september 2007 23:22

Hösten känns igen. För mig är detta vackert. Mjölke.

Se där ja... ett av de första.

Aspelöv och lindelöv och skogen full av nötter...

Kremla

Grinden

Härliga höstskog. Mjukt och välkomnande.

Av Margus - 11 september 2007 23:11

Det blev luktärter till slut iallafall. Vi fick ner dem sent i jorden och kallt var det... jag gav upp. Sen kom det lite värme och det spirade lite, klättrade långsamt och till slut tittade blommorna fram. Trevligt återseende.


Hämtat fröer till fåglarna idag. Städat hos kanarierna så att vi kunde stänga in dem för ett par dagar. Deras utevoljär plockas ned bit för bit och återanvänds till den nya som växer fram. Nu måste de sitta inne och titta på solskenet ett tag. Sen blir det spännande.

Följebrevet till reklamation av datorn är snart klar. Listan blir längre för var dag. Nya fel uppdagas hela tiden. Omfattar i skrivande stund två A4-sidor. Tålamodet är slut.

Trots att jag var genomsvett av städningen i fågelhuset gick jag faktiskt min runda även idag. Har hundra procent stöttning av Husbonden. "Gå du, jag gör detta själv!" Jättesnällt. Han tycker också det är roligt att jag fått blodad tand och är beslutsam.

Har kämpat en god stund med bloggagratis som inte ville ta emot något alls för en stund sen. Stor trafik på nätet? Nu flyter det på bättre. Undrar om det sparas.

Av Margus - 11 september 2007 21:38

Minns vi attentatet mot World Trade Center 2001 när planen flög in i Twin Towers. En bekant ringde upprörd och sa nåt om plan i World Trade Center... Jaha, och.....? Namnet sa mig ingenting. Hade inte haft anledning att lära mig det. Tänkte att det var en olycka förstås och slog på tv:n. Men det var ju något helt annat än en olycka. Man glömmer det aldrig.

Har väl aldrig lagt märke till dessa byggnader tidigare. Men nu... de syns ju tydligt i varje film om New York, där står de för alltid kvar, upplysta om natten. Egendomligt.

Bonusdotera hade faktiskt varit inne i den ena byggnaden ett par år innan kraschen.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards