Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 21 juli 2007

Längtan blev mig alltför svår

Av Margus - 21 juli 2007 23:16

Å, hallå.... ett avbrott i Den Ofrivilliga Semestern från datorn.

Då längtan blev mig alltför svår letades en lång modemsladd fram för att koppla upp "Reservar'n" via vanligt telefonmodem. Virusskydd installerades och kontakt etablerades.... Hej Bloggen! Nu är jag här!

Trevar mig fram på tangentbordet.... känns lite ovant efter uppehållet.

Ordinarie datorn är fortfarande hos doktorn trots att avtalet utlovar "fem arbetsdagar" men i semstertider stannar ju Sverige. Om två dagar är vi uppe i två veckor...! Klättrar snart på väggarna.

Vad värre är, så mår datorn inte alltför bra. Enligt senaste beskedet är moderkortet trasigt. Först prövades ett nytt moderkort... gick inte. Sen prövades ännu ett.... då strejkade operativsystemet....!! Till måndag ska ett tredje moderkort prövas. Gissa om vi håller både tummar och tår.

Mitt i bedrövelsen är det tur att datorn fortfarande är leasad från jobbet. Oavsett vad som är fel kostar det oss inget ... fram till november.


 
 
Ruth

Ruth

22 juli 2007 20:38

Jisses vad jag har saknat dig och dina berättelser. Förstod att datorn fortfarande var pest & pina, blandat med kolera och basilusker. Tur att dom inte har smittat ner er också i allt elände. Fy för modem, det har vi bara på vårat fritidsställe i Värmland, det går så i snigelfart och sidorna laddas inte upp, fy för den pinlede. Använder där bara datan till mail och leka i grafikprogrammet. Tycker synd om dig och kramar om !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

skogsfrun

23 juli 2007 10:17

Nej men HEJ! alltid något sa han som hitta ett hårstrå i soppan. Skogsfrun tänker på modemuppkopplingen! Förstår att det inte blir några spännande bilder att frossa i och inga bloggbesök av margus men den som väntar får se;) Måtte datorn gilla nya modern!

 
Ingen bild

margus

23 juli 2007 22:56

Tack för snälla kommentarer. Behövs nu när slutet på sagan nalkas.... den blir nog inte rolig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards