Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 29 maj 2014

Men... hur smakade saften?

Av Margus - 29 maj 2014 18:33

Smuttade utforskande på drycken medan jag gick iväg. Hade just köpt smörgås på serveringen och behövde något att svälja ner med. Då kaffet inte var klart beställdes saft...

Ja, konstiga sorters saft finns det, tänkte jag förbryllad med sträv tranbärsdryck i minnet när jag gick ut i solskenet. Egendomlig smak. Lite kärvt så där... beskt... bittert... bara en aning surt men absolut helt utan sötma.

Inte gott, men dög till maffig macka. Det KAN väl inte vara vin...? Frågorna hopades, svedan i matstrupen gav antydningar, men då jag aldrig dricker vin jag var inte säker. Skred vidare till utställningsområdet. Vi var på Tånga Hed i Vårgårda för att se västgötaspetsar som ställdes ut.

- Det är VIN! avkunnade Husbonden med kännarmin efter att ha sniffat och smuttat.

Sällskapet runt oss blev ganska upplivat av detta faktum. Det var ju bara inte möjligt. Mitt på blanka förmiddagen, på en helt vanlig servering. Bland folk som kommit med bil.

- Det ÄR vin, konstaterade expediten efter provsmakning. Och fick stort huvudbry över vem som hällt vin på en saftdunk i kylen... Fick en läskburk som plåster på såren.


Anekdoten väckte viss munterhet, kan jag lova. Stilla undrar man ju om det blev rusning till "den där goda saften" efter att vi dragit hem. Och hur livad stämningen blev sedan. För mig var det i alla fall dagens clou.

   

--------------------------

* Djurambulansen som syns på bilden visade upp sig. HÄR  kan man läsa mer om den.

 
 
Ingen bild

Väninnan

29 maj 2014 21:06

Det kanske är värt en resa tillbaka nu i kvällningen för att kolla läget? Hujedamej! Västgötaspetsträffen fortsätter ju i morgon. Lite koll på barskåpet får väl restaurangen ha. Tack för idag och för trevligt sällskap.

Margus

29 maj 2014 23:19

Tack själv! Nej, det är minsann inte bara roligt med spitslarv. De kan verkligen bli allvarliga följder. Tack och lov gick detta bra :-)

 
Kasper

Kasper

29 maj 2014 21:25

Hehe, tur du hade chaufför med dig.
Faktum är att jag också undrar hur vinet hamnat i dunken. Framförallt varför... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Margus

29 maj 2014 23:14

Hahaha, det här kunde slutat hur som helst;-)
Och många bra frågor ställer du. Detta undrade vi alla... :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards