Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

Och vad gör Telia...?

Av Margus - 20 maj 2014 22:04

Så var datorn inlämnad till 'doktorn'. Några dagar minst, sa man där. Hem åkte vi och jag dog av utmattning. Sov ett par timmar efter ugnspannkaka som Husbonden tog ansvar för.

Härifrån laptopen laddas inga bilder upp ännu. För trött för sådana övningar. Måste ladda in programvara till kameran först. Men jag ska väl ordna det med nån gång, när jag blivit 'my very self' igen. Kan ju vara bra att ha till nästa gång...


Men vad gör Telia, detta kommunikationsföretag som inte klarar att kommunicera?

Två timmar före åskvädret fick Husbonden ett SMS till sin mobil med åskvarning: "Idag den 19/5 råder hög risk för åska i ditt område. Dra ur sladdarna till elektronik och tele". Jättebra! Så ska det vara, men.. när fick jag SMS till min mobil? Jo, 01:39 den 20/5. Tre och en halv timme EFTER att åskvädret dragit vidare...! Åt helsikke för sent alltså...

Samma slapphet idag: Nån gång vid lunchtid upptäckte vi att fasta telefonen inte gick att ringa varken till eller från. När vi ringde för felanmälan beräftades detta. Åtgärd utlovades idag. Man fick knappa in för att få SMS när det var klart. Funkade det? Nähähäedå. Vid 16-tiden ringde en vän till oss, men Telias utlovade SMS väntar vi på än...

Men hallå, Telia ska kunna det här med kommunikation - det är liksom deras profession!


Färdiggnällt för i dag. Over and out.


 
 
Ingen bild

Linda Wendt

21 maj 2014 13:10

Hej!
Mitt namn är Linda Wendt och jag jobbar på Telia Kundservice. En av mina arbetsuppgifter är att söka efter bloggar där människor skriver om oss för att se om det är något vi kan hjälpa till med och lösa så att våra kunder ska vara nöjda med oss.

Gällande att sms:et som varnade för åska kom mitt i natten så har jag kikat på varför det blev så här. Tydligen så var det ett serverfel som orsakade att vissa fick detta sms så sent. I normalt fall ska inget sms skickat ut senare än kl 20 på kvällen. Vi hoppas därför att detta inte ska inträffa igen och jag ber om ursäkt för detta.

Felet som du haft på din telefon har jag svårt att undersöka utan nummer. Dock så är det mycket möjligt att det varit ett tillfälligt fel som löst sig innan teknikerna hann felsöka och därför kan det vara så att din felanmälan inte är klarskriven ännu fast telefonen fungerar igen. Om du vill att vi kikar mer noga på anledningen till varför du inte fick något klarskrivnings-sms så skriv gärna till oss på vår facebooksida, via twitter eller via vår e-postingång som du når på sidan http://www.telia.se/privat/kontakt/e-post så kan vi kika på det.

Jag ber om ursäkt för dessa saker och hoppas att du ska återfå förtroendet för oss. Jag önskar dig en fortsatt solig onsdag!

Margus

21 maj 2014 21:39

Jamen okej, då har vi berättat våra respektive historier offentligt, och problemet är därtill ur världen. Tack för meddelandet! Slutet gott, allting gott :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards