Fågelperspektiv

Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Margus - 10 juni 2013 23:31

Här är åkerholmen jag skrev om i senaste inlägget. Dungen är inredd och klar. Nu har kohjorden fått den som de vill. En upphöjd och torr plats för vila. I välventilerad skugga - med utsikt åt alla håll. Här en serie experimentbilder. Bästa kameran var inte med när vi promenerade förbi i bästa förmiddagssol - mobilkamerorna är hopplösa. Sen vaktade jag på dem i kvällssolen för att få en bild när många låg däruppe - misslyckades, de hade annat för sig. Försökte även nattetid (med ISO 1600) men just denna natt strövade de särskilt mycket. Lägger ut bilderna i alla fall. En annan dag får jag det som jag vill.

Mycket tjat om dessa kossor, kan tyckas. Men "varav hjärtat är fullt - så talar munnen". Och det är inte sista gången korna finns med här i bloggen. De är värda varje bild och varje utrymme, ty snart har Sverige inga svenska kossor kvar.

   

     

Tänk, så mycket vi planerat att åka och titta på i sommar. Och när sommaren är så här ljuvligt svensk och visar sig från sin bästa sida vill jag inte lämna hemmet alls. Bara sitta här och njuta av fågel- och djurlivet i dofterna från alla blommor. Det blev till och med lite störande när tandhygienisten ringde med en tid för årligt besök... nääeej, inte nu... kände jag. Nu har vi ju SOMMARLOV.

Fast en liten utflykt till Byn ska man väl kunna göra, och sen fort hem igen... hehe.


Tur att man trivs hemma, det är minsann inte alla som gör det.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards