Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

Med en gnutta fantasi

Av Margus - 24 maj 2012 22:53

Stilla dagar i värmen vid strandkanten till vår lilla fiskdamm med vattenblänk i blick går det ganska lätt att med lite fantasi förflytta sig till kustmiljö. Varje traktor eller lastbil i fjärran går lätt att överföra till ljudet av motorbåtar. Några kacklande gäss förstärker bilden och kommer sen ett gäng fiskmåsar är illusionen fullkomlig. Det var nästan så jag gick på det.


29 grader i dag. Frisk västanvind gjorde det hela behagligt. Jag som vanligen inte står ut med värme över 23 stortrivdes. Trodde inte mina ögon när jag kikade på termometern.


Melodifestivaldagar. Inget vi följer, men ryktet om de favorittippade ryska gummorna fick oss att bryta trenden i tisdags kväll. Det var det värt. Vilka glittrande söta tanter! Härlig låt. Och vilket skönt gung de har i filttofflorna! Man sitter bara där med ett leende från öra till öra. Sevärt nedan - och i finalen till lördag med vår Loreen. Kanske ska man rösta på Buranovskyie Babushki då. Sitt eget land får man ju inte rösta på. Med en gnutta fantasi vinner de.

 
 
Erika

Erika

29 maj 2012 13:21

Jag skiljer mig från mängden av dem som gillade denna låt med dessa gummor. Tanterna i sig själva var lagom gulliga, men låten, nej den var inget att hurra för. Alla har vi olika åsikter och detta var min. :)

Vinkelevink

http://enstrimmaljus.blogspot.com

Margus

31 maj 2012 00:06

Ja, i ett fritt land har vi alla rätt att föra fram våra åsikter, och de ska respekteras;-) Nåt att vara tacksam för!
Vår musiksmak är ofta högst personlig och styrs av väldigt lite förnuft men däremot mycket känslor. Bara att ge sig hän och njuta av det man själv föredrar. Förmodligen skapas mycket endorfiner också;-) Ha det gott!

 
Ruth

Ruth

29 maj 2012 18:03

Det är lätt att drömma sig bort från verkligheten, då kan fantasin flöda åt alla håll och kanter så det nästan rinner över.
I dag tror jag inte att du har samma temperatur att njuta av, här är det 15 grader och växlande sol/skugga och några regnstänk, med kyliga vindar, men det behövs även sådana dagar.
Dessa Ryska gummorna är bara så söta, inte dårligt att bli 2:a på Esc.
Ha det gott vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Margus

30 maj 2012 23:56

Ja, man vet aldrig åt vilket håll trendvindarna blåser. Nu blåste det åt Sveriges håll, och inte dåligt heller. Rösträkningen var en obeskrivlig rysare.
Nu vilar vi oss från värmen ett tag.
Ha det gott du med, Ruth!

 
Ewa

Ewa

15 juni 2012 22:04

Jag vill bara höra hur du har det för du har inte bloggat på flera veckor. Kram

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

Margus

15 juni 2012 22:22

Helt OK! Men trött. Tack för frågan.
Lustigt med din fråga som kom just nu när jag precis ska göra ett inlägg. Det första på ett bra tag. Kram tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards