Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Sigrid snart 13

Av Margus - 25 juli 2011 23:16

Bloggsemestern börjar närma sig slutet. Batterierna är snart laddade, man börjar kunna tänka lite längre. Skrivklådan gjorde sig påmind strax efter Almedalsveckan, men hjärnan sov ännu - så det fick vara.

De senaste dagarna har framlevts i förlamande sorg efter de horribla dåden i Oslo och på Utöya som så gruvsamt drabbat våra norska bröder och systrar. Veckändan blev minst sagt hårresande. NRK:s sändningar på tv har fyllt Lilla Huset. Följde även högmässan från Oslo Domkyrka och den nordiska tysta minuten idag. Stämningen är dämpad.

Har dock redigerat klart en liten film om vår lilla Sigrid inför hennes 13-årsdag nu till torsdag. Särskilt roligt att kunna göra den medan hon ännu är i god form. En tröst för att vi inte hade möjlighet att göra detsamma medan hela hundflocken var i livet. Lägger ut den här och nu. För övrigt dröjer det ett tag innan bloggen tar full fart. Ha det gott så länge.

 

 
 
Ingen bild

Väninnan

26 juli 2011 00:12

Jag måste erkänna att jag fick en klump i bröstet när jag såg denna
underbara film med lilla Sigrid. Skönt att den blev gjord. Den vackra musiken bara följde med.
Mycket njutbart!

 
margus

margus

26 juli 2011 09:49

Ja, lilla du... detta är grymt nu när 'brorsan' så nyss gått bort. De är ju så lika att det svider i hjärtat. Många klumpar blir det...

http://margus.bloggplatsen.se

 
Ewa

Ewa

26 juli 2011 10:09

En fin film om en dam i bra form! Grattis-kramar i förskott till Sigrid!

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

Margus

26 juli 2011 20:07

Sigrid niger och tackar!

 
Ruth

Ruth

27 juli 2011 10:45

Vilken sprek och pigg åldring, en otroligt vacker film har du fått till, blir riktigt tårögd. Vilket fint minne att blicka tillbaka på. Hon rör sig och travar som en unghund, är pigg och livsglad.
Har väntat så på att dina batterier skulle vara laddade, har varit inne flera gånger varje dag och nu var du här, blev så glad så glad.
Kram och tack för den fina filmen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Margus

27 juli 2011 16:49

Tack snälla du! Ja, jag grät själv när jag redigerade;-) Musiken gör så mycket. Blev jättenöjd med melodierna när jag fann dem.
Hoppas jag är 'fulladdad' snart;-)

 
Carola

Carola

27 juli 2011 18:00

En underbar film och Sigrid är så där vacker som bara en gammal hund kan bli. Min gamelhund tax/drever blev 16 år och önskar jag hade haft tillgång till foto/film att ta fram med denna kvaliteten. Grattis Sigrid på den stora dagen!!
En dag för tidigt men det gör nog inget.
Kul att du snart bloggar igen, saknar dina fåglar :)
Mvh Carola
ps.. Trick har bloggat lite igen

http://www.tricken.se

Margus

27 juli 2011 22:31

Tack, Carola! Ja, det ÄR så sorgligt när man missat dokumentation av sina kära. Minnet lever man på ett tag, men så småningom bleknar även detta. En film är ju också ett slags bevis på att man minns rätt...
Ha det gott.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards