Fågelperspektiv

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Margus - 3 januari 2010 21:22

Aaah… underbart väder i kväll. Bara minus 3,7 grader. Känns som töväder i jämförelse med vad som varit. Jag stod på farstubron och bara njöt, drog in och njöt. Kunde djupandas igen. Som om kroppen tinade upp för en stund, spänningarna i axlar och armar löstes upp.

Men… det är väl bara tillfälligt förstås, varnar Pessimisten i mig. Husbonden brukar påpeka att jag ofta är så pessimistisk. Men jag är bara realist, svarar jag. Ty, prognosen visar en viss tröst i våra trakter några dagar till torsdag-lördag då det kallnar på igen för att sen lindras på nytt. Se där! Vad var det jag sa. Men, nu måste det väl ändå gå åt rätt håll…! (Se… jag kan vara optimist också.)


Äntligen är det också slut på undantagstillståndet i vårt land. TV-tablåerna börjar bli normala och skiljer mellan helg och vardag. Det är inte utan att man varit lite dagvill i juldimman. Granen togs ner i går så att man åter kan gå mellan tv-rum och kontor som vanligt. Idag åkte adventsstjärnor och julpynt ner i sina lådor. Kvar är bara elljusstakarna och grisfamiljen i sitt brödfat. Nu återinträder vi till livet igen!


Ibland fastnar man bara för en bild… Världen är full av makalösa ting. Vilket fantastiskt bygge! Stora Moskén i Djenne - en stad i södra Mali, en kustlös stat i Västafrika, med en befolkning på 12 000 invånare. Fattigt men ändå rikt på historia och kultur. Djenne är berömd för sina byggnader i lera, mest känd är Stora Moskén, återuppbyggd 1907. Den gamla staden i Djenné finns på UNESCO:S världsarvslista. Läs mer HÄR. Källa foto: Wikipedia, Andy Gilham.

  



HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards