Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 6 september 2010

I morgon är en ny dag

Av Margus - 6 september 2010 20:05

Äntligen har vi varit och röstat. Det var efterlängtat. Har stampat av otålighet ända sen förtidsröstningen inleddes, ja... i fyra år faktiskt. Känns skönt när det är gjort. Nu har vi gjort vad vi kan för att rädda Sverige. Att låta bli är snudd på landsförräderi. 

Egentligen förstår jag inte hur någon VÅGAR vänta till valdagen. Jag menar, man kan ju få magsjuka JUST DEN DAN, eller nåt annat akutfall. Ett högriskprojekt... Valet är alldeles för viktigt för att hänga på en sådan skör tråd. Tänk om man skulle missa sin demokratiska rättighet på grund av sjukdom. Aldrig i livet att jag släpper den chansen. Lite makt har man iallafall. 

Just i dag satte vi också upp valaffscherna hemma på gården. De kom med posten i fredags och ser ut så här.

  

Alltid leder detta till några samtal. Flera bönder i grannskapet tänker rösta rött i år! Undrar om Sifo talat med dem...?

------------

Värre är det med datorn, där har man ingen makt alls. Dödläget har brutits, men hem kom den inte. Moderkortet sitter på plats men den jobbade darrigt. Vi var där för hämtning, men datorn behövde stå på under natten för uppdateringar. Den har ju stått i snart en månad. I morgon är en ny dag.


 
 
Flanören..Kjell E

Flanören..Kjell E

7 september 2010 09:56

Härligtt!
Med valaffischer på gården.
Men man ska nog vara så nära dem, som du med kameran, förutom Ohlyaffischen, så är de lite finstilta.
Även en röst från en som slutat rösta på vaaldagen, räknas.
Har lite andra skäl, att gå till min vallokal på valdagen.
Hälsa, prata lite med folk, lite procedur.
Många som förtidsröstar i de två vallokalerna på Storaa torget i Borås, mitt i valstugebyn.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

7 september 2010 14:23

Snygg affisch ni har fått upp på gården och en rejäl karl som pryder den. Lite skillnad mot en del sillmjölkarna man ser på en del andra valaffischer.. Jag har inte röstat ännu, men får väl ta mig tid till det nu i dagarna.
Oavsett politisk åsikt så borde medmänskligheten få folk att rösta rött. Mat på bordet och rätten till sjukvård borde vara en självklarhet. Vilket det idag inte är.
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

8 september 2010 19:34

Du ä la go, hänga upp Ohly där på vischan bland storbönderna;-) Ja går det så går det åt rätt rödgrönt håll. Jag hade förresten nästan samma resultat som du i testet, blev lite tagen på sängen av Fi men man är ju kvinna. Hihi vilken språklig paradox.

http://barasaras.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards