Fågelperspektiv

Alla inlägg den 26 juni 2008

Av Margus - 26 juni 2008 21:34


Är man helt humorbefriad när man inte ser det roliga i en hoper feta gubbar i nån tv-reklam (tror jag) som försöker spela fotboll i knähög gyttja där dom till slut simmar omkring?



Är man en riktig tristnisse när man inte ens drar på mun åt skämten på kiss-och bajsnivå i dagens vuxenprogram i TV? Trots att dom gapar så mycket dom orkar för att övertyga en… och publiken skrattar snällt som om dom hade betalt för det…



Nä, tacka vet jag marsvinspicknick som man inbjöd till i Marsvins-Magasinet:

"Alla välkomna, med eller utan marsvin" står det. "Tag med något att sitta på och det du vill äta och dricka. Vi bjuder på något gott till marsvinen samt ordnar med någon aktivitet samt gurkätartävling".

Visst låter det härligt. Fel sida av landet för min del, bara.


Våra gullenassar fick melon idag… mmmmummms, sa dom. Vände ryggarna åt mig och ägnade sig koncentrerat åt godsakerna där även skalen försvann."



Håller på ryssarna som just i detta nu möter Spanien. Dom har till skillnad mot di svenske bevisat att dom verkligen har i fotbolls-EM att göra. Ja, jag hoppas ryssarna vinner hela EM förresten. Hoppas, hoppas, hoppas…



Att slippa ha med glasögonen på promenader är skönt, men gör fotografering till ett vågspel. Tofsvipan var tio meter bort och zoomen för svag men ofta gör beskärningen 70 procent av jobbet. Såg inte ett dyft när jag brände av mot henne i kohagen... hoppades bara att spotmätningen gjorde sitt jobb. Anade bara ett blurrigt gräs på den lilla bildskärmen. Kisade och syftade i förhållande till en dominerande grästorva och hoppades på det bästa. Gissa om jag gapade av förvåning vid datorn.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards