Fågelperspektiv

Alla inlägg den 26 augusti 2007

Av Margus - 26 augusti 2007 20:34

Friidrotts VM fyller huset. Carolina Klüft har gjort det igen! Grattis Carro!

Vilken tjej. Om man skulle tänka sig friidrott som framtida karriär (när jag fått upp flåset;;) skulle jag välja mångkamp. Så roligt det måste vara med många grenar. Kan inte välja.

Det är nog dessvärre långt till att pricka formen. Just idag var det särskilt tungt i kroppen, som dom säger - idrottsmännen. Förstår precis hur dom menar. Vissa dagar svävar man som en fjäril, andra känns man som en tung järnspis. Idag var en sån. Nöjer mig med fyrakilometersrundan.


Nåt som kan bli träligt att titta på är maraton- och 10 000 metersloppen. Men vilka namn...! Tänker på afrikanerna. Deras namn är så mjuka... som ljuv musik. Ta t.ex.: Dibaba, Bekele, Kipchoge, Nyangau och Ongori. Visst ligger de fint i munnen.

Sökte på nätet efter "afrikanska namn" och hittade en underbar sajt fylld med alla tänkbara afrikanska namn. Där fanns inte bara namnen utan även uttal, betydelse, ursprung, land, region och kön. Frossade i dem en stund och noterade favoriterna: Mbaya, Mfaki, Mbogo, Mgeni, Ndale, Mensah, Nombeko, Jabari, Nakawa, Bandele, Kantayeni, Wambui, Ekundayo, Dingane, Olubayo, Dhoruba, Rahima, Fenuku, Yakubu och Dikeledi.


Av Margus - 26 augusti 2007 20:04

Det här ser arrangerat ut. Det är det också.

Inte för fotot utan för min del. Olästa tidningar som väntar på att bli bläddrade i tjänar som inspirationskälla för mig. Mår bra av att se dem.

- Aha, där ligger den, ja... roligt att se fram mot, tänker jag uppiggad i förbifarten.

Mitt "konstnärstemperament" kräver ett lätt kaos av bilder, vackra ting och annat jag mår bra av för att gå igång. Som en meny att välja ur. Husbonden har en annan syn på ordning.

- Behöver dom ligga här, undrar han ibland när det blir för mycket i hans smak. Då gäller det att vakta högarna som annars kan hamna där de blir bortglömda. Helst såg han att de låg prydligt staplade i EN hög.

- Men då ser jag ju dem inte, förklarar jag. Jag mår bra av detta!

Då ligger dom kvar. Ett tag till... Så där håller det på...


Mitt ordspråk: "Om ett rörigt skrivbord tyder på en rörig tanke, vad tyder då ett tomt skrivbord på".

På tal om det.... mitt trivsamma kaos återfinns även i bokyllan.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards