Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 23 september 2014

Loppis med inköp

Av Margus - 23 september 2014 00:12

 

Loppis vid gamla dansbanan i söndags. Går aldrig på loppis men nu skedde ett undantag. Köptes därtill en praktisk plåtburk med rara motiv. Både på locket och sidorna, en sida för var årstid. Djur på bilder är svåra att motstå. Och på loppis har man råd. Köpte därtill en bok om heminredning, gamla tips kommer åter och mycket är ju retro nu. Samt en bok om kända och banbrytande tv-program man levt med. Kul för oss som var med om tv:s barndom.

     

Njöt en stund av anblicken med den gamla emaljerade grytan. Färgerna går direkt in i hjärtat för den som varit med. Men... OM jag skulle köpa en sån kan jag lätt tänka mig en nyproducerad, för det finns. För mig är det färgerna som framkallar goda vibbar. Inte att det är använt.

Samlingen med gammaldansprogram var imponerande. En riktig kulturgärning, vem som än sparat dessa!

       

 
 
Ingen bild

Väninnan

23 september 2014 19:06

På den burken stod det "Margus" med stora bokstäver. Som gjord för dig! Jättefin!

Margus

23 september 2014 23:45

Ja, när du säger det så måste det vara så, hehe.

 
Berit E

Berit E

23 september 2014 21:06

Jag gillar ju gamla prylar, men just kokkärl, överhuvudtaget sånt som används på spisen, det köper jag nytt. Absolut. Jag minns kastruller med emalj både utan och innan, och buckliga aluminiumkastruller... nä, sånt platsar inte alls på min keramikhällsspis.
Det står ett blått litet skrin där på loppisbordet också, och ett sånt har jag kvar.
Hehe, här kan jag gå på loppis i mina egna bodar och skåp - och det är ju faktiskt helt gratis. :)
(Fast ett så sött årstidsskrin som du köpte, det har jag inte.)

http://kasperian2.blogspot.se

Margus

23 september 2014 23:49

Jamen, så rätt du har. Ska man laga mat så ska man laga mat. Inte njuta av antikviteter. Var sak har sin tid och tjusning.
Men en sån där gulbeige kastrull med grön rand skulle jag kunna ha till ögats och själens njutning. Nyproducerad - det gör mig inget.

 
skogsfun på dal

skogsfun på dal

3 oktober 2014 06:10

Den burken hade jag inte kunnat motstå, vad fick du ge? Har en på lut i Dalarna -via Fb kopia av mormors en gång. Skäligen enkel men kär i minnet...40 kr och frakten lika mycket antar jag.
Rostfria kastruller kan man nog hitta på loppis också, återvinning är stort.

http://barasaras.bloggplatsen.se

Margus

3 oktober 2014 22:59

För burken gav jag 30 kronor. Kunde nog prutat ner den, men jag gör inte sånt. Inte på redan låga priser. Vad är 30 spänn? Hoppas du får tag i den i Dalarna. Ibland får man ett visst "habegär" :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards