Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 19 september 2014

Sommaren tar aldrig slut...

Av Margus - 19 september 2014 22:52

Sommarvärme.

Höstsysslor som annars infinner sig automatiskt så här års är som bortblåsta. Vi har sommar. Man vill inte gå in alls. Allt är fel. Men skönt. Sommar till låns. Man får njuta så länge det går. Tids nog… 

Sotarns besök var första förvarningen. Första brasan en kylslagen morgon.


Kanariebebisarna flyger ut i utevoljären nu. Väldigt försigkomna. Och flyger in själva också… ja, den ena. Pappa Tore kommer ut för matning i solskenet. Tittar sig omkring, ser inte telningarna. Tutar några långa tuuuuit, tuuuuit, och vips kommer de flygande för tankning. Perfekt.

     

Drog en kindtand hos tandläkaren i går. Tog bara 20 minuter. Halva tiden mot den som togs tidigare i sommar.

Nu kör det ihop sig. Bilprovning idag med släpkärran. Lämnat cyklarna på service. Hälsade på unga familjen o barnbarnen som återvände hem i natt från resa med vänner till Turkiet.

Kallelse för ultraljud av aortan. Och bokat tid till tvåårsservice av bilen. Själv behöver jag nog en årlig besiktning hos fotvårdaren också…


Valet, höll på att skriva velet, har lagt sig i Lilla Huset.

Stefan Löfven kämpar på.

Vete fasen hur det ska gå.

Vi kan inget göra.

Bara se på, och ana det värsta.

 
 
Berit E

Berit E

20 september 2014 00:53

Hösttecknen finns, men de är än så länge rätt subtila. Dimma och morgondagg som får mig att tro att det regnat under natten är främsta tecken. Men dagarna är ljuvliga. Ångrar bara att jag tittade på långtidsprognosen...
Jag ska besiktiga i november, och tänk, "min" bilprovning, den gamla vanliga (AB Svensk Bilprovning) finns kvar och har i god ordning påmint mig. Tid bokad. Så 5 november ska jag som vanligt dricka årets enda mugg mjölkchoklad, medan jag väntar. :)
Valet - näe, jag vill inte, vill inte, vill inte...

http://kasperian2.blogspot.se

Margus

21 september 2014 00:05

Man ska aldrig kolla väderprognoserna - de stämmer ju inte alltid heller. Man kan få planerna spolierade i onödan, hehe.
Lyckliga du som har kvar "din" bilprovning. Nu ska vi använda den i Alingsås i fortsättningen. Utförsäljningarna ska väl vara stoppade nu i fyra år i alla fall:-)

 
Emma

Emma

20 september 2014 07:42

Ja visst är det skönt med den här extrasommarn som går in i september :) vi är ute mest om dagarna, riktigt härligt. Hoppas det går bra med dina besiktningar. Särskilt på dig själv.
Ha en bra dag! / Dunsaluns

http://dunsaluns.bloggplatsen.se

Margus

21 september 2014 00:15

Tack ska du ha! Ingen idé att oroa sig i förtid. Bara att hänga med o gilla läget. Samma med vädret, bara njuta så länge det går.
Tack för din kommentar! Ser ur som om du har en trevlig blogg, med fina teckningar!

 
Ingen bild

Väninnan

20 september 2014 17:21

Jag gläds med er att de små har utvecklats precis som de ska. Men... vilket "stim" ni har hamnat i. Det är inte roligt när det står antecknat tider att komma ihåg på så gott som vartenda almanacksblad. Då infinner sig stressen. Hoppas att du mår något sånär efter tandläkarbesöket. Fina bilder!!

Margus

21 september 2014 00:06

Lite småvärk efter dragningen är det, men inkentinken att tala om för den som är van vid värre, hehe. Men stressen har infunnit sig. I dag vägrade jag promenad - behöver stillhet ett tag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards