Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 24 juni 2014

Midsommarnattens leende

Av Margus - 24 juni 2014 23:34

Det var en sån där dag. När molnen var som allra vackrast.

 

Och det var en sån där natt. När allt liksom blir självlysande.

 

Vilken natt som är just midsommarnatten har man snart inte koll på när midsommarafton inte längre ligger på själva midsommarafton, utan lite varstans. Midsommartid är det emellertid. Och klockan var exakt 23:00.


 
 
Berit E

Berit E

24 juni 2014 23:58

Himlen har länge varit ovanligt spännande och omväxlande med alla molnformationer. Åtminstone i mina trakter, Och tydligen också i dina. :)
Min midsommar begicks ju i största stillhet, men kändes ändå efter omständigheterna väldigt bra.
Jag har njutit både av dina fågelbilder och av alla blomstren i er så vackra trädgård. Underbart fint har ni det!
Fantastiskt roligt också att se vetefältet med blåklint och vallmo. Att se att det finns bönder som inte tar fram giftsprutan. I min närhet finns ju ganska många, men just vallmo brukar inte finnas i deras fält. Däremot blåklint, som egentligen inte gör någon skada alls. Varken på fältet eller vid tröskning.
Och visst borde alla dikesrenar få se ut som på dina bilder! :)

http://kasperian2.blogspot.se

Margus

26 juni 2014 23:51

Vissa dagar blir molnen både vackrare och mer intressanta med sina ständiga förändringar. Undrar om det är ett ålderstecken... Min dementa mor fascinerades mycket av molngubbarna;-)
Beträffande blåklint och vallmo tycks det vara de som odlar mer eller mindre giftfritt (det finns varianter på temat;-)) som låter växterna blomma. Och det b l i r fler sådana fält nu, åtminstone härikring.
Nära oss finns ett rågfält m e d blåklint och ett u t a n. Intill varann. Vallmon var ett nytt inslag för mig, men den bör öka i takt med att bönderna slutar med gifterna. Hoppas i alla fall jag :-)

 
Elisabeth

Elisabeth

25 juni 2014 21:30

Jaa ett sånt fantastiskt ljus både på moln och blomma. Underbart vackert!

http://belara.bloggplatsen.se

Margus

26 juni 2014 23:45

Så länge man har ögon att se med förundras man varje vår-sommar-höst. Vintern kan änna kvitta... liite i alla fall. Hoppas man får ha synen kvar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards