Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 8 mars 2014

Blind och döv för världen

Av Margus - 8 mars 2014 23:31

Blind och döv för världen. Här knepas och knåpas med nya hemsidan. Timme ut och timme in. För första gången NÅGONSIN har jag inte ens lyssnat på finalen i Mellot. Vet inte vilka som deltog, inte hur låtarna lät. Hur det sett ut kan man lätt räkna ut för sin inre syn. Konceptet är känt.


Husbonden zappade in Mellot just till resultatet, så händelsevis VET jag nu att Sanna Nielsen vann med Undo – och att det var en finfin låt. Väl värd att representera med, konkurrensen okänd för Lilla Huset.

Sen upptäcktes att vi även missat det supertrevliga kulturprogrammet ”Sverige!”. Och bara för att komikern Marika Carlsson, en av våra duktiga och roliga ’nya svenskar’, deltog uppdaterade vi oss genast via Play. Det var det värt. Marika turnerar nu på nytt med sin show ”En negers uppväxt”. Jag ÄLSKAR tonen i det programmet!

Nytt textilmuseum invigs i Borås (klart inom räckhåll) den 23 maj, fick man också veta. Det blir sevärt!

För övrigt är ”Husdrömmar” en svt-serie vi följer. Folk bygger sina drömmar och det är kul att följa. Flott blir det för det mesta. 8-miljonersbyggen, typ, men det behöver man ju inte hänga upp sig på.


Hemsidan får tio undersidor. Startsidan är ”klar”. Gamla planer kullkastas för nya. Har aldrig varit direkt målmedveten, skapandet växlar med humör och infall. Många bilder blir det. Och videoklipp ur egen produktion. Och nu handlar det bara om fågelsidorna… så långt. Som äntligen ska läggas på webhotellet. Senare ska det bli mer. Men DET är en annan historia. Till nästa vinter. Eller näst-nästa…

Nackbesvär har varit och farit, hehe. Huvudvärk gav det också. Sjukgymnastens kända råd gav lindring. Axelrullning.

 
 
Berit E

Berit E

9 mars 2014 21:52

Spännande med hemsidan. Men en kolossal massa jobb, så klart. Inspirerande och roligt, ser fram mot att se resultatet.
Ett annat resultat jag ser fram mot är balsaminprojektet. Du får berätta när och hur man ser de första tecknen på växtaktivitet. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Margus

10 mars 2014 23:41

Jajamän du, balsaminerna ja... Ska berätta så snart vi ser några sticka upp. Och ta kort.

Har fått bakläxa på hemsidesembryot. Eller snarare råd från webhotellet. Jag ställde frågor... Och fick nedslående svar. Bara att bryta ihop och gå vidare.
Det finns två olika sorters koder numera. HTML är visst förlegat, eller kommer att bli. Jag har olyckligtvis valt den gamla tekniken - utan att kunna koderna i och för sig. Baahhh.

 
skogsfun på dal

skogsfun på dal

10 mars 2014 19:35

Hemsidebygge, det är kul! Särskilt nu förstår jag när man består med all nödig funktioner och inte behöver särskilt program att dona i. Min digra hemsida hos Passagen har de slarvat bort, säger att de jobbar på att reparera de gamla hemsidorna men man vet inte vad man ska tro om det. Tur man har spart både i dator och på CD.
Tvivlar på att jag skulle ha ork att lägga ut allt igen, den var mer som en minnessida och jag har den ju som sagt ändå.

Kollade startsidan -fint som snus!

Melodifestivalen har jag inte sett på åratal, tycker bara att det är en massa väsen för ingenting. Det ska va gamla låtar....

Lycka till med hemsidegnetet.

http://barasaras.bloggplatsen.se

Margus

10 mars 2014 23:52

Se svar till Berit E. Fick bakläxa på hesmidan av webhotellet. Bör bygga i nya koden CSS... HTML är på väg ut. Kanske därför din sida svajar...?
Får bryta ihop, och lära om. Webhotellet har en nyare 'editor' som jag inte fått in i skallen än. Börjar om, alltså... suck :-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards