Fågelperspektiv

Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Margus - 18 augusti 2013 23:57

   

I Göteborg byggs tunnlar överallt… eller snarare under allt ;-) Ser fram emot en ’tunnelsafari’ som vännen L och jag ska göra framöver. Den har vi talat om i tre år. Man måste ju hålla sig ā jour med den nya verkligheten. Men idag läggs en restbild ut från resan förra söndagen – från Gnistängstunneln.

Denna känner jag väl sedan 1970-talet, och ville ta en bild under färden. På 'bombplanen'... eller illusionen av dem. I tunneln fanns dåförtiden ett fläktsystem som gav en synvilla av att man överflögs av gamla bombplan därinne i tunneln. Ganska dramatiskt. Det var inte bara min fantasi som skenade där. Fläktarna såg ut som propellerturbiner i par om par, tätt efter varann genom hela tunneln. På den tiden var tunneln också rejält upplyst av gula lysrör. Det hade varit något att visa! Tänkte ut precis hur jag skulle ta bilden. Men verkligheten var förändrad.

Tunneln var nu mörklagd, belysningen nersläckt till ett minimum och fläktsystemet utbytt. Av mina ’bombplan’ fanns bara några enstaka kvar. Helt ställd av detta faktum, av mörkret där jag knappt ens såg att sikta på de enstaka ’turbinerna’ och av ändrade fotoförhållanden brände jag till slut bara av. Kanske går det ändå att ana vad jag sökte… förresten får det vara hur det vill med den saken;-) Ett minne var det iallafall.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards