Fågelperspektiv

Alla inlägg den 29 juli 2010

Av Margus - 29 juli 2010 21:51

Ingen rast och ingen ro. Sigrid kräks på förmiddagen efter medicinintag. Knappast lämpligt. Men middagsmålet (utan medicin) fick hon behålla. För övrigt är hon trött och lugn (efter gårdagens festande...?). Men dricker och kissar mer. Det är nog medicinen (Baytril).

Veterinären hade tankar åt annan medicin - sulfa. Vi skulle ringa i morgon bitti. Där går min gräns. Samme veterinär har feldoserat sulfa till Sigrids bror en gång tidigare, så att han blev förgiftad...! Läs HÄR. Så i kväll ringde jag akut till Blå Stjärnan i Skara. "Togs ingen röntgen...?" frågade jourhavande.


Allvaret tog mig så att jag glömde ta min egen medicin... ;-) Ja, vi har varit rätt trötta själva. Dagens duggregn har underlättat vilan. Bloggens följetong om Sigrids vedermödor har nu pågått fyra dagar å rad, men så är det... varav hjärtat är fullt, så talar munnen. Snart hoppas jag det finns trevligare saker att skriva om.

Vi är välkomna till Djursjukhuset i morgon och så blir det. Ska det opereras så sker även det i morgon. Mamma Mia, nu är det skarpt läge... hmpf.




HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards