Fågelperspektiv

Alla inlägg den 23 juli 2007

Av Margus - 23 juli 2007 23:23

... antar jag.

Datafirman har nu provat att installera ett tredje moderkort på Vännen samt prövat ny processor. Utan respons. Den svarar bara inte. Tiger som muren. Vill inte. Kan inte. Orkar inte... whatever.

Jag som trodde på "tredje gången gillt".....

- Fy tusan, sa jag.

- Håller med, sa servicekillen.

Detta var det värsta han varit med om. Har aldrig inträffat förut.

Nu ska leverantören kontaktas för besked om åtgärd. Kanske blir det en utbytesdator...??? Vi får se.

Återstår då att få hjälp med överföring av innehållet på de båda hårddiskarna, alla bilder, filmer, bokföring..... you name it.

Ååååååh, vilka prövningar....

Av Margus - 23 juli 2007 23:00

.... är telefonmodemet. Mycket trööööögare än jag mindes sen tiden före bredbandet. Det har nu tagit mig TIO minuter att logga in, godkänna kommentarer, skriva egen dito samt komma in på sidan för att skriva ett inlägg. Tror jag blir knasig. Detta är vidrigt och det är grymt odemokratiskt att inte alla fått bredband i landet.

Suck..... nu har jag åtminstone ett tangentbord som hänger med. Härom kvällen tragglade jag med "reservar'ns" gamla trådlösa tangentbord!!! Varning utfärdas för trådlösa grejer! Vi har egentligen lagt ner sånt men den där tingesten stod kvar av misstag.

Skrev då ett kort inlägg som på grund av strejkande knappar (kontakten med dess station var obefintlig) försvann...!

Med fem tryck på varje tangent och en timmes vånda hackade jag mig igenom ett inlägg som sedan försvann när jag tryckte på "Spara inlägget"...

HA ! Jag lade ner projektet.

Nu är det ordinarie USB-tangentbordet inkopplat, tack och lov, men inspirationen och eventuella idéer tenderar att försvinna under störande väntetid.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards