Fågelperspektiv

Alla inlägg den 11 mars 2014

Av Margus - 11 mars 2014 23:45

Härligt vindstilla promenad idag. Inte en enda vindpust. Solen sken. Och solen värmde! Lärkor drillar. Ormvråkar fyller luftrummet. Fantastisk dag. Allra vackrast sista biten genom skogen. Där slår man av på takten och bara njuter. Glad att morgonen kunde nyttjas så väl. Och visst drar björkarna i Parken mot lila…

En timme i solen fick man också. Innan jag drog till optikern för syntest. Ögonen är inte vad de varit. Ser suddigt med terminalglasen så till den grad att jag lutat mig fram och fått både nack- och huvudvärk. Lättade när jag bytte till datorbrillor modell äldre. Släng aldrig gamla brillor! De blir som nya genom ’åldersdegenerationen’. Nya glasögon om en vecka. Hoppas de hjälper. ”Starrproblem i antågande” löd syntestet…

       

Centrumkyrkan i Vårgårda fascinerar. Har alltid haft nån slags dragning till gamla missionshus. Denna är speciell… lite westernstyle med placering vid breda huvudgatan, lite empirisk… med sina kolonner. Pampig portal mitt på trottoaren. Somliga orter har starkare andlig tradition än andra. EFS (Evangeliska Fosterlandsstiftelsen) är kaxig och tar plats. Har samarbetsavtal med Svenska Kyrkan vilken den är sammanbyggd med i Kyrkans Hus.

Husbonden for efter en dräneringsslang och grävde ner tvärs över vägen bakom lagårn. Vattensjukt där. Har vissa år faktiskt trängt in i vår lada. Ut med det på åkern istället. Han höll på ända in i skymningen och var tämligen mör av övningen. Rejält jobb, för rejäl karl.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards