Fågelperspektiv

Alla inlägg den 3 mars 2014

Av Margus - 3 mars 2014 23:00

Barnbarnen på besök i dag. Stella (2,5) är mäkta intresserad av akvariets invånare, marsvinen och… kontoret. Vad som fick henne att fastna för en politisk pocket med bara text, undrar man. Barna Hedenhös ratades. Göran Rosenbergs ”Plikten, profiten och konsten att vara människa” trycktes däremot till bröstet och bars med runt huset. Satte sig då och då att läsa och vips… var impulsen skedd. Pennan låg för nära! Då var det dags att plocka fram papper och gamla vaxkritor.

Oliver (8 mån) tänker mest på mat. Åt puré och efterrätt och aptiten visste inga gränser. Mor, barn och hund hade dessförinnan åkt buss för att hämta familjens bil till veckans utflykter. Sen skulle ytterligare besök göras… puh. Morfar och jag ’dog’ några timmar efter avfärden. Vaknade efter fyra timmar.

Av Margus - 3 mars 2014 22:50

För första gången på jag-vet-inte-när stack jag iväg till fotoklubbens möte. Kanske var det våren... eller så behövde jag paus från datorjobbet. Kul var det i alla fall. Blixtutrustning visades, prövades och diskuterades. Och man lär sig alltid något nytt.

     

Elisabeth firade fem år som rökfri och bjöd på fikat. Hon visade också alldeles nyinköpta blixttillbehör. Bland annat något som liknade en armatur från toan, men gällde för att mjuka upp det hårda blixtljuset. Tänker för egen del att den nog bara skulle användas hemmavé. Inget jag skulle dra med på offentliga uppdrag, om jag säger så.

Urbans hemmabyggda 'softbox' var väl så lockande - med samma syfte. En vanlig plastbox från hushållet laddad med utbytbara färgfilter av vanliga plastpåsar. För övrigt jämfördes innehåll i fotoväskorna och några hade bilder med till förnöjelse. Själv hade jag bara mobilkameran att fota med. Är såå lat med foto just nu. Väntar på inspiration...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards