Fågelperspektiv

Alla inlägg den 22 augusti 2015

Av Margus - 22 augusti 2015 22:17

 

Som jag har längtat... och undrat... 

Men nu är dom här. Alla humlorna, fjärilarna, syrsorna. Och trollsländorna vid dammen. En och annan groda har också setts. Augustivärmen lägger sig som en filt omkring oss. Och vips kläcks det i en rasande fart. Har knappt sett en enda humla på hela sommaren, inga fjärilar heller. Eller flugor, för den delen. Nu exploderar allt. Halleluja.

Först kom de helsvarta humlorna. Sen de med vit rumpa. Därefter de med gula och bruna partier och nu ses de allihop. Nu är det fjärilar och sländor överallt i vägen. Man kolliderar med dem på farstutrappen, eller när man cyklar, promenerar... ooops, ursäkta. Är så glad åt återseendet att jag hejdar mig och bromsar för att inte slå ihop med dem, trampa på dem av misstag eller vifta till dem. Fjärilarnas skira vingar tål inte vad som helst. Och jag går så gärna omvägar för att släppa fram dem. För nu har de bråttom. Nu ska allt göras som inte blivit gjort på hela sommaren. 

Vi cyklade två mil idag och överallt fanns det fjärilar ivägen. Det var riktigt härligt. Precis som det ska vara. Hoppas september blir dem nådig. 

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards