Fågelperspektiv

Alla inlägg den 6 januari 2015

Av Margus - 6 januari 2015 23:46

Sådärja. Nu är det hopp om’et igen. Inte riktigt som förr men ’det tar sig’ sa han som hade eld i håret, hehe.

Sover inte längre oavbrutet. Bara vanliga små lutare efter maten. Har lagat lunch på egen hand i ett par dar nu. Först indonesisk kycklinggryta som räckte i två dagar plus en extra till frysen. Äggröra idag. Mår inte längre illa på morgonen. Gick en promenad på fyra km när det var vindstilla.

Rensat kontoret från onödiga samlingar som hängde ur brevkorgen ut på skrivaren, så att jag var tvungen att lyfta högen för att komma in i skrivaren. Så kan man inte ha det när ett bokslut är högaktuellt. Samlar mig så sakteliga för denna uppgift.

När solen lyste häromdagen kändes julen plötsligt väldigt klar. Således åkte julkorten ner från väggen idag. Och snart får julegrisarna sova i lådan tills nästa advent. ”Julkrubban” som jag lite vanvördigt kallar den… Nya tider väntar.

Nötter är Husbondens favorit under julen. För egen del kan jag inte ta så många i taget. Man får tugga väldigt länge för att få nötterna igenom smalaste stället på tarmen (2 mm, typ), så det kan änna kvitta. Men vi enades om att pröva färdigskalade nötter och russin mm till en egen nötmix. Helt fantastiskt! Rätt skönt att slippa det eviga knäppandet och alla skalbitar som far omkring. Nu har vi ju inga hundar längre, men fasan för nötskal sitter i.

Talade med tarmmottagningen om mina senaste bedrifter. Behöver resonera med läkaren om förestående eventuell galloperation. Sköterskan o jag var dock rörande överens om att ’oskuret är bäst’ :-D

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards