Fågelperspektiv

Alla inlägg den 17 augusti 2014

Av Margus - 17 augusti 2014 17:01

 

Här kan vi snacka om grodperspektiv på fågelperspektivet, hehe. Man hamnar alltid i underläge mot svalorna, lufthavets verkliga akrobater. Stämningen de där dagarna när det händer, att t.ex 82 svalor samlas på hustaket med sina flygövningar blir alltid så magisk. De tar över hela tillvaron. Inte bara luftrummet. De är överallt. Flyger ut, kommer tillbaka, landar, kvittrar sitt typiska kvitter med knorr på slutet. Man kan inte sluta titta. Och ganska oskygga är de också vid såna tillfällen. Tror jag det... högt däruppe!

       

Utöver filmen i förra inlägget blev det en del bilder också. Har redigerat, förkastat, lagt ut på facebook - både på min sida och en som heter Vi som älskar fåglar. Den sistnämnda rekommenderas för alla som älskar fåglar. Fantastiska bilder på våra bevingade vänner tagna av fantastiska fågelfotografer. Stundtals får man komplex för oftast är det totalt felfria bilder med hög skärpa. Inget man kan skryta med här, men här kommer en kvalkad med Lilla Husets svalor, anno 2014, som jag gärna delar med mig av.

       

        

       

       

       

     

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards