Fågelperspektiv

Alla inlägg den 23 juni 2014

Av Margus - 23 juni 2014 22:17

Till grannkommunen Vara idag. Fotografen och journalistkollegan ställer ut bilder på Bibilioteket där. Jättefina bilder från hennes jobb på Kompassen, ett korttidshem för barn och ungdomar med särskilda behov. Elisabeth Källblad är skicklig och ambitiös. Roliga, stämningsfulla, beskrivande och vackra bilder som skildrar såväl glädje och lek som allvar och vila. För övrigt ett mycket trevligt rum för utställningar, ifall man nu skulle få idéer…

       

Trevligt att stifta bekantskap med Vara Bibliotek, med många fina utrymmen och lösningar. Bildfreak som jag är blev jag bara tvungen att fota en av bibliotekets tavlor med mysigt sovrum som motiv (konstnärens namn gick inte att utläsa).

     

Likaledes blev jag "bara tvungen" att fota gammeldags vallmo och blåklint i ett sädesfält - precis som i forna da'r. Husbonden befalldes tvärnit där vid vägkanten. Hade bara mobilen med, men bilderna blev förvånansvärt bra – duktig mobil!

Husbonden tuggade loss en fyllning i munnen (… kola). När jag hämtade ut mina mediciner på Apoteket fick han akuttid till tandläkaren i morgon.


HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards