Fågelperspektiv

Alla inlägg den 10 juni 2014

Av Margus - 10 juni 2014 22:56

28,9 grader idag. Luften kokar. Klart för mycket. För mig alltså. Tur att vi gick morronpromenaden 6.30 - 7.30 Då är det ok, på snudd försent. Enligt mitt mått mätt. Orken tröt tidigt, men jag fick tvättat lakan och bäddat rent, städat för marsvinen, hämtat paket på Hemköp och handlat. Sen flöt jag ut i skuggan som en våt fläck i flera timmar. I går satt vi hela dagen på nya uteplatsen, en granne anslöt... och sen var den dagen förbi. Stilla flyter dagarna. Ser fram mot mulet väder i morgon. Måtte meteorologerna ha rätt...

Bönderna kör in hö. Korna kämpar mot flygfäna och letar skugga. Starfamiljerna far kors och tvärs över tomten med de skrikande ungarna efter sig. Ungtranor drar omkring i flockar och ropar.


     

Om kvällen försöker jag scanna in bilder ur min västgötaspetssamling. Samlade en gång för att skriva bok. Nu lämnar jag över till en tjej som skriver boken jag aldrig skrev. Har insett att jag aldrig återfår den rätta energin. Om/när jag skriver en bok så blir den annorlunda. Bilderna ovan är historiska för västgötaspetsens räddning 1943.

Nää, mot sängen med språng...!

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards