Fågelperspektiv

Alla inlägg den 15 april 2014

Av Margus - 15 april 2014 23:18

 

Åstadkoms i går under stort ståhej ett grattisfoto till svägerskan som fyller i dag på Kanarieöarna. Vi sjåpade oss alldeles väldigt för en sån där selfie på Husbonden o mig ståendes bland påskfjädrarna vid grinden i strålande sol. Vi skulle vinka och flina upp oss. Lättklädda skulle vi visa att även vi har ”sommarväder”. Riggade kameran på stativ ute på vägen och klämde av några bilder. Skräckbilder. På mig alltså! Husbonden är fotogenique. Ont av ljuset som jag har, hade jag skrynklat ihop ansiktet till oigenkännlighet. Vidrigt.

Husbonden var nöjd (såklart) och svårövertalad att få ut på vägen igen. Men det gick. Nu med kameran i annan vinkel så att inte solen stack rakt i ögonen. Nu var påskfjädrarna i vägen…! För fjärrkontrollen. Eller så gick solen i moln...

Husbonden var bra på alla bilderna (igen) medan mitt ansikte antingen förvreds i stelnade grimaser (jag SKA INTE skratta på bild!) alternativt stirrade spänt för att sikta med avtryckaren mellan påskfjädrarna…. Men det blev en bild till slut. Som även jag godkände. Puh…

         

Påskveckan inleddes med utslagna vitsippor vid trappen. Parkens sippor står bara i knopp. Uppfann en ny variant av påskpynt; alla tuppar och kycklingar placerades i samma brödfat där jag brukar ha julgrisarna. Helt ok. Påskkärringarna är upphängda – redo för avfärd.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards