Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 16 mars 2014

Det tar sig...

Av Margus - 16 mars 2014 19:16

 

Soluppgången bådade gott. Fick fart på galoscherna och var hemma till nio innan vinden tog i. Lärkorna sjunger över fälten. Våra starar - som känns igen på lätet - gjorde nedslag hemmavé. Tranorna lät också höra av sig från sin vanliga lokal strax intill. 2000 tranor har nu räknats in vid Hornborgasjön. Bättre start på dagen får man leta efter.

Att man sen kunde sitta i middagssolen en dryg timme i vårhörnet gjorde inte saken sämre. Det tar sig... :-)

 
 
Berit E

Berit E

17 mars 2014 16:51

8 cm snö här i morse - jag mätte!! :(
Nu är det mesta redan borta. :)
Men det kommer mer...

Funderade lite på det där med hemsida och mallar - det går att göra väldigt mycket med mallar också, föreställer jag mig. Tänker just nu på Blogspot, som ger närmast oändliga möjligheter till blogglayout (utan reklam). Även om jag själv fastnat för just min egen hemsnickrade variant, och bara ändrar lite färger och bilder ibland.
När det gäller att vara förberedd så är jag vis av gamla skador. Här inträffar elavbrott utan en enda rimlig och förutsägbar orsak! Inte så väldigt ofta, men dock.

http://kasperian2.blogspot.se

Margus

17 mars 2014 22:24

Åtta cm är rätt maffigt. När det kommer. Skönt att det redan är borta. Men det blev en upplevelse för er i alla fall :-)
Hur var det nu... gör/gjorde du hemsida i Front Page och laddade upp med FPT? Kan kanske vara ett alternativ när webhotellet lägger ner mitt favoritprogram...
Klart man ska orda det för sig. Även om det innebär att ständigt ha en spann vatten redo. Tänk om någon skulle snubbla på den... hihi, hemska tanke :-)

 
Berit E

Berit E

17 mars 2014 22:42

Vattenhinken står i duschen... :D

Visst, jag gjorde hemsidan i FrontPage. När jag flyttade den till nytt hotell (One Com) orkade jag bara inte ladda upp alla dessa hundratals filer. Jag slog ihop och gjorde pdf-varianter av väldigt mycket, flera avdelningar. Det ser inte klokt ut, men jag orkar inte ge mig i kast med sidan igen, känns liksom passerat. Funderar nästan på att ta hand om en del material och lägga det som "sidor" på bloggen i stället. Men nu har jag ju i praktiken lagt ner "Dagsländor"...

Vid tillfälle ska jag fundera närmare på det här. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Margus

18 mars 2014 23:24

Tänk, vad mycket man har att fundera över...
Och mycket gör man till ingen nytta, bara för att det är roligt just då.
Man skulle kunna tänka så här: Nu har jag haft mitt roliga, nu har sidan legat här och varit 'rolig' länge nog. Man kanske borde plocka bort den, och OM (bara OM) lusten vaknar på nytt bygga en ny.
Men så är det ju det där att en hemsida på nåt sätt är ett bevis på att man funnits en gång. Den kan gott ligga där om man skulle gå bort, tänker jag ibland.
Mycket bry ger det hur som helst... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards