Fågelperspektiv

Alla inlägg den 12 mars 2014

Av Margus - 12 mars 2014 20:20

 

Bakläxa på min stolta gärning med hemsidan…

Med startsidan klar och tio tänkta undersidor fick jag för mig att fråga webhotellets support till råds. För säkerhets skull. Innan jag kommit ännu längre. Vilket straffade sig…

En flerdagars mailkonversation ändade i att jag inte bör jobba i det ”gamla” programmet Web Creator (som jag älskar och känner igen). Utan i det nya Web Editor. Vilket jag flerfaldigt förgäves redan försökt besegra. Varje gång. (Det bygger på färdiga mallar med textboxar och bildboxar som ligger i vägen för kreativiteten och blippar och bloppar omkring. Kort uttryckt.)

Här blir inga barn gjorda, tänkte jag. Återgick till Creator och byggde på av hjärtans lust. (Creator ligger kvar mest som service för dem som har gamla hemsidor byggda i den, enbart på html-kod. Men systemet är på väg ut.) Supporten rekommenderade å det varmaste att jag skulle bygga i Editor, med den moderna tilläggskoden CSS. (????)  Koder… vaddå, tänkte jag. Kan inga koder alls. Ska man behöva göra om…

Suckade tungt och gav upp. Sov på saken. Rebellen i mig vaknade… har jag någonsin inrättat mig i några mallar…?! Icke så. I arla morgonstund mailades kunnig vän som svarade att jag visst kan lägga ut sidan som tänkt. Just nu. Html kommer inte att försvinna! Beslutade att bygga vidare och lägga ut. Och lära om senare.

När beslutet väl fattats gick jag ånyo in på Editor för att ge det en sista chans. Skam den som ger sig. Valde en mall och raderade alla boxar, tills inget fanns kvar. Bara för att se vad som hände.

YES….!!!! Där var knepet. JAG KNÄCKTE KODEN!

När en sida var helt ren kunde man bygga upp på nytt – EFTER EGET HUVUD.  Lite ny teknik och så, men… inte omöjligt. Förlorar nog inte så mycket tid. Ger det en chans...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards