Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2013

Veckoslut med tv-teater

Av Margus - 19 oktober 2013 23:39

 

En innehållsrik vecka kröntes med fredag i hemmets vrå med avfrostning av frys, städning för marsvin samt kaffegäster på ’genomresa’. Textilkonstärinnan C med make tittade förbi och lämnade nygjorda muddar till mig (och något vi ska ge bort i julklapp). Som jag har letat i flera år efter såna där handledsmuddar eller pulsvärmare eller vad de kallas, men inte funnit några tillräckligt tilltalande. Plötsligt låg de bara här på bordet…!

Idag bjöds underbar lunch hos Vännerna och utbyte av senaste nytt – dvs. en hel del. Nya mobilen konstrar (säkert mitt fel) så jag behöver verkligen paus från den! Således ägnades två och en halv timme åt något så ovanligt numera som kvällens TV-TEATER. Carin Mannheimers pjäs ”I sista minuten” om tre åldrande väninnor i övre medelklassen som försöker klara sig själva och fylla dagen med kvalitet och innehåll. De vill klara sig utan hemtjänst och har upplevt 1960- och70-talens kollektiv. Riktigt kul och med en oväntad upplösning på slutet. Ses på SVT Play HÄR.


Nu ser jag fram emot flera dagar i hemmets lugna vrå. Här finns massor att pyssla med. Och knyta an till flera tappade trådar efter alla utryckningar.

 
 
Elisabeth

Elisabeth

20 oktober 2013 22:13

I sista minuten, vilken fantastiskt rolig pjäs. Vi tittade på något annat och råkade slå över och ser inte första timmen utan bara resten. Den var så bra så just nu har vi sett första timmen på 24:an Kul...

http://belara.bloggplatsen.se

Margus

20 oktober 2013 23:03

Ja, Mannheimer är pålitlig! Kanske roligast för oss som passerat 60... eller?

 
Berit E

Berit E

20 oktober 2013 23:59

Den pjäsen ska jag förstås se, annars blir det rätt dåligt med "TV-tittande" numera. Känns bra, det också.
Jag som tycker att det vimlar av fina pulsvärmare på nätet ... men jag gör mina egna. Har ett 15-tal i olika färg och utförande... :D
För mig är de numera ett måste.
Hoppas du får en skön vecka, och att du småningom kommer överens med nya mobilen. När du nu skaffat den, menar jag. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Margus

21 oktober 2013 22:12

Hehe... det blir nog bra med mobilen vartefter;-)
Ja, det har säkert funnits fina pulsvärmare, men jag har bara letat bland det jag haft framför ögonen (måste ju ändå prova).
Nåt jag inte sett på länge, men som jag alltid tyckt varit så tjusigt... är benvärmare. Minns du dem? De kom i ropet med gympingvågen och Susanne Lanefelt :)

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

21 oktober 2013 14:05

Ja och de yngre behöver få sina fördomar krossade ;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

Margus

21 oktober 2013 22:08

Mannheimer är suverän på att få ihop det. Och med sin tid.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards