Fågelperspektiv

Alla inlägg den 18 september 2013

Av Margus - 18 september 2013 22:30

Hösten är här. Annan luft i kväll. Kyligt under fullmånen. Det varnas för nattfrost lokalt.

   

Musten sögs ur mig efter apoteksracet häromdagen. Efter två dagars vila kunde det inställda jobbet i fågelhuset återupptas. Årets finkungar märktes med färgade fotringar för lättare igenkänning. Samtidigt samlades hela flocken in för årlig koll av märkningar och kloklippning där det behövdes. En grannlaga uppgift. Man känner sig inte riktigt ledig förrän detta är gjort. Stor lättnad efteråt – för både fåglar och oss.


Först när ’apoteksvarorna’ hämtats från ICA-posten fick man lugn i sinnet. Men Kronans Droghandel – som tydligen läser bloggar – kunde inte avhålla sig från att maila ’goda råd’ om alla sätt på vilka medicin kan beställas. Jag kunde i min tur inte avhålla mig från att svara att jag ”redan kan ALLA sätt och utnyttjar dem, men att problemen uppstår när läget blir akut och inga apotek numera har lager. Detta är inte Kronans fel, det är SYSTEMET MED FRIA MARKNADSKRAFTER OCH KONKURRENS”. Frustrationen efter händelsen levde ännu kvar i mig så jag drog på med hela arsenalen, hehe. Trots att felet ligger i den förda politiken.

       

Apeln vid dammen har flyttats in i nymfernas utevoljär. Vi kämpar ständigt med att få levande stamträd in i voljärerna. Som inte fåglarna ska lyckas ta död på! Nu hade apeln blivit så stor att den faktiskt var i vägen, varpå Husbonden gjorde slag i sak. Två små björkar har även planterats hos småfinkarna.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards