Fågelperspektiv

Alla inlägg den 7 september 2013

Av Margus - 7 september 2013 23:04

        

En hel dags shopping i Lidköping. Stora affärer. Men största behållningen hade jag nog av resan över Slätta’ i stora lantbruksruschen. Både ’bort och fram’, som man säger här. Antar att man hamnat på rätt plats i livet när man stortrivs med pulsen i åkerbruket. Traktorer på vägarna, traktorer på åkrar och fält, traktorer i rök och damm efter sommarens torka. Med plogar, harvar, såmaskiner, spannmålskärror och balvagnar.

                            

Lägger ut massor av bilder som skildrar Livet På Slätta. Inte lätt att fota under färd men bilder säger mer än ord. Ja, jag är galen, men bjuder på det. Bloggens besökare får njuta med mig, eller… avstå. Valet är fritt.

       

En stor grej var nya marsvinslådan, som bokstavligen tar STOR plats. På kontoret. En skrivare är pensionerad och efter noggrann mätning visste vi precis vad vi behövde. Eller snarare… marsvinen. Kunde knappt bärga mig tills vi kommit hem och pustat ut förrän jag möblerade om för Vera och Sally. Jäklar så nöjda de blev. Och jag med. Husbonden likaså. Jag får allt mindre plats vid kontoret, men tillräckligt. Man kan inte annat än trivas med installationen där ’rådisarna’ får mera ljus och plats.

       

Tiden gick. Magen krävde sitt. Salladsbuffé på Coop Extra för 40 spänn styck, gott och nyttigt, intagen i solen på en parkbänk gjorde oss på särdeles gott humör för vidare beslut.

       

        

Vi har tröttnat kapitalt på våra mörkbruna skinnsoffor. Lilla Huset ser alltför dystert ut med dessa dominanta pjäser. Inte ens sommarsolen har piggat upp tv-rummet. Vi har studerat utbudet men inte funnit drömmodellen för våra behov. Så när vi var klara med marsvinslåda och lunch gick vi till EM-möbler för att kika lite. Vi hann till soffa nummer två och fastnade där. Denna skulle vi ha. Till kampanjpris. Soffan kommer om fyra veckor.

Tredje inköpet skriver jag om i morgon...

       

        

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards