Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2013

I nästa stund plaskvåt...

Av Margus - 24 augusti 2013 23:31

Ena stunden torr och fin…  I nästa stund plaskvåt… eh, fattar inte hur det alls kunde bära till.


Hade just satt upp buntar med havre och älggräs i fågelvoljärerna. Städade undan gamla strån från marken. Måste väl ha tagit ett steg bakåt, för i nästa sekund landade ena foten rakt i fåglarnas badkar. Med ett plask. Med ens väldigt våt… hela jag. Jisses vad det stänkte!

Badkaret gled. Sökte återfå balansen med nytt steg åt sidan. Rakt i nästa badkar. Som också gled. Splash! Ny dusch över hela mig. Sjöblöt. Borta vid garaget undrar Husbonden över konstiga läten från voljärerna.

   

Hur i all världen kan man bli så våt av vattnet i små platta badkar?

Samlade ihop benen. Det rann på insidan jeansen. Trosorna var våta. Ena foten ska vi inte tala om. Om sandalen sa det schwop, schwop när jag rörde mig. Rena turen att jag inte fläkte mig.

Då det knappast kunde bli värre slutfördes arbetet som nästan var klart före klädbytet. Det mesta skulle väl torka snabbt i kvällssolen. 

          

Om stödstrumpor är svåra att dra av i vanliga fall så är VÅTA stödstrumpor näst intill omöjliga. När det väl lyckats såg jag hur sandalens lädersula färgat ena strumpan ROSTRÖD. Igång med tvättmaskinen också. Med förtvätt för säkerhets skull. De är åter vita som snö. Undras om sandalen torkat tills i morgon…

Lägger ut två dåliga mobilbilder på vårt älggräsställe - ett hav med dessa av fåglarna så åtrådda växter.

 
 
Ingen bild

Väninnan

25 augusti 2013 22:40

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, hrm, ursäkta…

Margus

25 augusti 2013 22:53

Visst är det kul. Särskilt efteråt ;-)

 
Ingen bild

Väninnan

25 augusti 2013 22:43

Glömde säga: Bättre kommentar än NÄÄEE i detta läge finns inte. Jag döööör!!! När jag har lagt mig om en stund kommer jag att fnissa, vrålskratta, you name it, tills jag somnar!

Margus

25 augusti 2013 22:54

Ett gott skratt förlänger livet :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards