Fågelperspektiv

Alla inlägg den 16 juli 2013

Av Margus - 16 juli 2013 17:42

Förstod ju att jag missade massor på den gigantiska slöjdmässan i helgen. Tur man har en textilkonstnärinna till vän, en expert som vet var man ska leta...;-) Som också var där - mig ovetandes. Fick låna några av hennes bilder till bloggen. På bl.a de fantastiska jackorna sydda av och med stramaljbroderier, ihopsamlade från när och fjärran för att utnyttjas på detta fantastiska vis. Sevärt! Det var verkligen en finfin idé ifall man har ärvt några sådana. För man sitter ju inte och broderar först, för att sen sy kläder av dem... eller...? Det gör man kanske? Om man har överloppsenergi.

       

Figurerna i gungorna är inte dåliga, de heller. Käcka, men astunga för de är gjorda i betong. Ajajaj, för att gå på dem i hastigheten, slå huvudet i eller ve och fasa om de kommer i gungning... Men käcka, i alla fall.

Gulligast och minst farliga är då de små kottebebisarna som ligger på rygg i en korg. Av dem vill jag ha allihop. Tur jag inte såg dem för då hade jag väl länsat korgen...;-) Tyvärr vet jag då inte konstnärernas namn i dessa fall.


Konstnärsvännen Cecilia var alltså där dagen före oss. Det visade sig att hon stått och klämt på exakt samma grytlappar som jag köpte dagen efter. Ett sammanträffande på distans... kanske telepati, eller nåt.


För övrigt ... bidrar Lilla Huset med rosa malvor i full prakt och läckra femtungor i balkonglåda.

     


HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards