Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 27 juni 2013

Hoppet drev mig genom skogen

Av Margus - 27 juni 2013 23:00

       

- Tranorna är på fälten vid missionshuset.

Husbonden vet hur gärna jag vill fånga dem på film och ringde hem när han skulle iväg till en kompis.

Så blev det till att avsluta alla jobb på datorn, spara undan, skriva ut, lägga ihop och ge sig av. Skynda långsamt, 'är dom kvar så är dom'. Bara tio minuter dit.. En rask men behärskad vandring genom parken, skogen, ett stilla duggregn – tur man tog stövlarna, förbi hackspetteboet – tomt nu, inte knäcka grenar och rötter, igenom sandtaget, smög på branten och sen nästan framme. Inte andas häftigt nu, andas lugnt… vill inte ha nåt flås i mikrofonen. Stilla dig!

                   

Kikade ut i en glipa mellan träden… där var dom! På vägen. Filmade liten snutt och flyttade mig närmare. Filma på frihand är kämpigt, särskilt när man zoomar. Försökte på axeln, inte bra, knäböjde i våta mossan och la kameran på andra knät. Himla bra, men för många grässtrån i vägen. Försökte repa bort, det var för många. Fick ont, reste mig, frihand igen, bättre nu, andningen stabiliserad, då kurrar magen, lutar kameran mot trädstam, humlesurr, det droppar från träden, iiiiiiiii - en mygga i örat. Vad gör man inte för konsten...

Om det blev någon liten film... jadå... i nästa inlägg.

       

   

 
 
Ingen bild

Väninnan

28 juni 2013 18:40

Vilken härlig promenad jag fick! Utan att förflytta mig en meter. Ja, så kan det också vara med bilder. Vackra sådana dessutom.

Margus

28 juni 2013 23:00

Ja, jag njuter för varje steg. Varje gång. Är så glad för att ha skogen alldeles inpå.

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

29 juni 2013 13:15

Det är verkligen underbart att ha en vackert kultiverad natur så nära. Plus lite sand. :)
Tack för promenaden, så fint att få följa med på den!

http://beritelisabet.blogspot.se

Margus

29 juni 2013 22:47

Åh, det var så lite så ;-) Ja, du vet ju själv hur det är att bo mitt i naturen. Vi kan vara evigt tacksamma för det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards