Fågelperspektiv

Alla inlägg den 22 maj 2013

Av Margus - 22 maj 2013 23:19

       

Giv oss vårt dagliga regn.

Innevarande period med dagliga skurar börjar påminna om fjolårets sommar. Trivs gör dock löjtnantshjärtana som står i brand ute i perennarabatten. Hängande harkrank hämtade kraft inomhus i köket. Häggmispeln blommar kort och intensivt, tappar i ett snöfall omedelbart blombladen. Vi gläds åt tio nya guldfiskar i dammen. Akvariet har åter fått stimrörelser tack vare ett femtiotal nya tetror. Vi kunde lätt köpt det dubbla. Kommunens ’miljönisse’ gjorde sista kollen på vårt installerade reningsverk. Grannar tittar in då och då för att följa spektaklet, vilket idag resulterade i ett muntert möte vid avloppsbrunnen.

Av Margus - 22 maj 2013 22:27

"Joya betyder lycka", står det på en hemsida om ”världens mjukaste sko”. Joya erövrar Asien... och användare sjunger Joyas lov. Den må ha världens mjukaste sula, men efter att själv ha gjort ett grundligt test av varan kan jag tyvärr inte köpa dem.

Åkte till butiken i Grannbyn i hast och med de bästa föresatser. MBT (min livräddningssko) hade gått i konkurs utan att jag visste nåt och vad skulle jag väl nu hitta på för att kunna fortsätta promenera. Imponerande att Joya erbjuder även halvnummer, vilket är ovanligt numera. Imponerande mjuk svikt i sulorna. Imponerande löfte om 3-4 års hållbarhet. Men… efter att ha gått nästan en kilometer inne i butiken, testat både sandaler och två modeller fick jag tyvärr ge upp. De passar inte min artrosstortå som behöver en fast grund för att slippa böjas vid påskjutet. Hade verkligen ställt stort hopp till det nya märket. Besviken.

Joyaskon är helt enkelt föör mjuk för min stela tå. Behöver alltså den fastare sulan som de väl så mjuka MBT-skorna har haft. Måtte nu tillverkningen räddas. Rekonstruktion var på gång läste jag nånstans och via MBT:s facebooksida borde man väl kunna hitta info.

Gode gud, rädda MBT för mina fötters skull!

Av Margus - 22 maj 2013 22:19

 

Inbördeskrigen i Sverige rasar. Ett annat år var det Rosengård i Malmö, nyss Göteborgsupploppen. Nu är det Husby i Stockholm som brinner. Ett samhälle som inte fungerar är inget gott samhälle.

- Osmakligt, sa han - moderaten i Husby – om Vänsterns korrekta analys av orsakerna till upploppen.

- Det är sociala orsaker bakom. Satsa på skolorna, satsa på fritidsverksamhet för ungdomar, satsa på förskolorna, satsa mer på kulturen i området, sa Ann-Margret Liv (V) som menade att sambandet mellan nedrustning och uppgivenhet är tydligt.

Styrande Joakim Larsson (M) var bara ”förvånad” över upploppen och förstod inget av ”dessa människor som inte vill ha lugn och inte vill ha demokrati”. Men han tyckte det var ”OSMAKLIGT av vänstern att utnyttja en situation av våld och förödelse till politiska poäng”. När skulle de annars kommit med kritiken, undrar jag. Och noterar ändå att M tydligen tyckte att vänstern hade en ”politisk poäng”. Ibland gör de satir på sig själva. Citaten ur kvällens ABC-nytt.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards