Fågelperspektiv

Alla inlägg den 12 april 2013

Av Margus - 12 april 2013 00:24

Filmtajm! Här kommer en film med vår lilla hundfamilj från 2002 när alla var i sin krafts dagar. Åldfrun Hanna (9), Ulrik (7) och ’Systrarna Bus’ fast de inte alls var släkt; Lisa Långben (4) och Sigrid (4). Klippen spelades alltså in för elva år sen. De första darriga tagningarna med en för den tiden ny DV-kamera. Sedan hände en del på hälsofronten varpå hjärnan slog bakut inför all teknik. Den har man fått jobba upp sig på, och allt tar sin tid.

Det här är som att voffarna lever igen. Minnet känner plötsligt doften av var och en. Verkligen mysigt att äntligen kunna se dem igen. Och tänk... det är nu exakt ett år sedan Sigrid somnade in, och vi blev helt hundlösa. 40 minuter råfilm har klippts till knappt 13 minuter. Här ges också en föraning om våren. Materialet filmades i majgrönska, bofinken sjunger och blomningen är igång.

Verkligen länge sen jag lade ut en film på Tuben. Det märks redan när man ska logga in. Ändringar, ändringar… hela tiden. Varför kan inte saker få vara som de är. Jobbigt att lära om stup i ett. Nu fick man en röd lapp uppslängd i ansiktet om att "användarnamnet inte gällde". "Logga in med e-postadressen…!" Då fick man rota fram den ur lösenordspärmen (man har ju fler).

Sen fick jag propåer om att mitt kanalnamn "var krångligt". ”Byt till ditt riktiga namn istället” stod det. Jag framhärdade igenom några dialogrutor innan jag äntligen kom in. Då sägs det vara ”fel bildformat" (har fungerat förut), och att jag borde byta till nya YouTube-designen. Näej, jag vägrade.

Tydligen VAR formatet fel för det blev bra skakigt att se på. Nu är det bytt till förhoppningsvis bättre format.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards